AGUILAR AG700, SL410x

Rodzaj sprzętu: Wzmacniacz

Pozostałe testy marki AGUILAR
Testy
2017-12-01

Testujemy nową głowę basową Aguilar AG700 wraz z dedykowaną kolumną SL410x.

AGUILAR AG700

Aguilar AG700 to nowa głowa basowa oparta na założeniach poprzednika, cieszącego się uznaniem modelu AG500. Ważący zaledwie 2,2 kg wzmacniacz mieści się w obudowie z blachy stalowej. Jego moc jest oszacowana na 700 W przy obciążeniu 2,67 Ω albo 4 Ω, z jedną kolumną 8 Ω osiąga 350 W. Zamiast tradycyjnego transformatora zastosowano zasilacz impulsowy SMPS – switching mode power supply. Przy wejściu zastosowano załączany tłumik –10 dB, który przydaje się w przypadku gitary basowej z wysokim poziomem sygnału, gdy regulacja GAIN nie rozwiązuje problemu przesterowania.

Czteropasmowa korekcja daje następującą kontrolę: BASS +/– 15 dB w paśmie 40 Hz, LOW MID, HIGH MID i TREBLE +/–14dB odpowiednia w pasmach odpowiednio 300 Hz, 800 Hz, 4 kHz. Włączane niewielkimi przyciskami filtry podbijają skraje pasma o 6 dB – DEEP poniżej 250 Hz, BRIGHT powyżej 3 kHz. Potencjometr MASTER to regulacja końcówki mocy z diodą CLIP sygnalizującą przesterowanie. Inaczej niż w większości wzmacniaczy innych producentów, na przednim panelu umieszczono gniazda szeregowej pętli efektów (SEND, RETURN) dającej dodatkowe 6 dB czułości, oraz wyjście symetryczne (BALANCED OUT) na załączu XLR z przełącznikiem ujęcia sygnału przed/po korekcji oraz odcięciem masy (LIFT GROUND).

Z prawej strony dioda STATUS sygnalizuje włączenie zasilania, OPERATE działanie wzmacniacza po wyłączeniu wyciszenia przyciskiem MUTE. Tylna ścianka mieści dwa wyjścia głośnikowe z gniazdami Neutrik Speakon, wyście do tunera (TS 1/4”), przyłącze sieciowe i wyłącznik. Chłodzenie wewnątrz zapewniają kratki wentylacyjne w bocznych ściankach oraz dwa wentylatory – jeden z boku, drugi zamontowany w tylnej ściance.

AGUILAR SL410X

Kolumna SL410x jak na model czterogłośnikowy jest wyjątkowo lekka i wygodna w transporcie, bowiem dysponując mocą 800 W waży 22,2 kg, przy tym ma duże wygodne uchwyty w bocznych ściankach, oraz komplet kółek, które można zamontować i zdemontować w kilka sekund. Głośniki można obejrzeć zaglądając do środka przez otwory bass reflex w dolnej części tylnej ścianki – wprost naprzeciw niewielkich, ale jakże skutecznych magnesów neodymowych. Przy górnym wierzchołku zamontowano panel z gniazdem Speakon, dwoma gniazdami TS 1/4”, oraz regulacją głośnika wysokotonowego umieszczonego w centralnej części frontu pokrytego plecioną maskownicą i zwieńczonego logotypem w lewym górnym rogu.

Wzmacniacz i kolumnę dostarczono do testu razem, więc traktujemy te dwa elementy przede wszystkim jako zestaw. Pierwsza zaleta, którą zanotowaliśmy jeszcze przed ich rozpakowaniem to wyjątkowo niska waga w odniesieniu do mocy obu elementów. Obsługa jest dziecinnie prosta, bowiem zarówno wzmacniacz, jak kolumna mają tylko to, co niezbędne w studio i na scenie. W tym przypadku mniej znaczy więcej, ponieważ korekcja i filtry do kontroli skrajów pasma działają wzorowo. Nawet w neutralnym ustawieniu wzmacniacz brzmi bardzo dobrze – jest dynamiczny i dokładny, dzięki czemu przekaz artykulacji jest wręcz wzorcowy.

Jedna rzecz, na którą należy zwrócić uwagę to jego poprawne wysterowanie, by uniknąć nieprzyjemnych trzasków przy najmocniejszych uderzeniach – tu ujawnia się zasadnicza różnica w stosunku do cięższych konstrukcji opartych na klasycznym transformatorze. Połączony z kolumnami innych producentów potwierdza swój charakter brzmienia – pasmo jest szerokie, ma mocno zaznaczoną podstawę, szlachetną plastyczność w środku i detaliczność w górze. Kolumna jest wykonana solidnie a przy tym estetycznie. Wewnętrzne wzmocnienia przy łączeniach ścianek gwarantują sztywność, dzięki czemu obudowa nie rezonuje nawet przy większej głośności, o którą zresztą nietrudno, ze względu na efektywność osiągającą wynik 100,3 dB z 1 W zmierzoną w odległości 1 metra od głośników.

Dźwięk jest dynamiczny, klarowny, pełen szczegółów – docenią go zawodowcy, a mniej doświadczeni basiści poznają prawdę o swoich nieco skromniejszych umiejętnościach. Kolumna podłączona do innego wzmacniacza potwierdza swoje zalety – wspomnianą dynamikę, efektywność i detaliczność. Aguilar zdaje się łączyć dwa światy – szlachetność klasycznego brzmienia gitary basowej z jej współczesną sterylnością w dobrym tego słowa znaczeniu.

www.audiostacja.pl
www.aguilaramp.com

Aguilar AG700
Konstrukcja: tranzystorowa, klasa D
Moc: 700 W @ 2.67 / 4 Ω, 350 W @ 8 Ω
Regulacje: GAIN, BASS, LOW MID, HIGH MID, TREBLE
Przełączniki: PAD -10 dB, DEEP, BRIGHT, POST/PRE EQ, LIFT GROUND, MUTE
Gniazda: INPUT (TS 1/4”), BALANCED OUT (XLR), TUNER OUT (TS 1/4”), SEND (TS 1/4”), RETURN (TS 1/4”), SPEAKER × 2 (Neutrik Speakon)
Wymiary: 305 × 250 × 77 mm
Masa: 2200 g

Aguilar SL410x
Moc: 800 W RMS
Głośniki: 4 × 10” z magenesami neodymowymi + tweeter z regulacją
Pasmo przenoszenia: 44 Hz – 16 kHz
Efektywność: 100,3 dB (1 W / 1 m)
Wymiary: 565 × 375 × 625 mm (bez kółek)
Masa: 22,2 kg
Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
5.5
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
5
Cena
4 790.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
wrzesień 2017
Kup teraz