KEELEY DDR Drive Delay Reverb

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki KEELEY
Testy
2020-09-30
KEELEY - DDR Drive Delay Reverb

Keeley Electronics, z siedzibą w Edmond, Oklahoma, cieszy się niesłabnącą reputacją nie tylko dzięki wysokiej jakości efektom gitarowym, ale także dzięki praktycznemu podejściu i wnikliwemu wsłuchiwaniu się w potrzeby gitarzystów przy projektowaniu swoich urządzeń.

W przypadku nowego stompboxu DDR Robert Keeley umiejętnie połączył w jednej obudowie sekcje sygnału DRIVE i WET, uzyskując wyjątkowe połączenie klasycznego przesterowania overdrive z pogłosem lub delayem.

Każda z ‘połówek’ DDR oferuje też dwa tryby: w ramach overdrive (Drive) są to Crunch, o charakterze brytyjskich wzmacniaczy, oraz Lead, który daje ciepłe i ciemne brzmienie z podkreślonym środkiem; sekcja Wet to wybierany switchem reverb lub delay oraz dwa tryby Vintage/Modern, pozwalające na zmianę między pogłosem typu Spring i Plate, lub w przypadku delaya, Analog i Digital.

W przypadku sekcji pierwszej do dyspozycji mamy standardowe gałki LEVEL, DRIVE i TONE, w drugiej są to BLEND, DECAY i TIME, odpowiadające za poziom efektu, długość pogłosu i czas odbić dealay’a. Urządzenie posiada też zintegrowaną pętlę efektów, dzięki której dodamy do brzmienia nasze ulubione efekty, pomiędzy sekcją Drive i Wet – zastosować musimy tu przewód TRS rozdzielający sygnał i przełączyć mini-switch TRS-Insert na bocznej ściance.

Obok niego mamy drugi switch Trails, pozwalający na włączenie bądź wyłączenie wybrzmienia efektów Wet po ich deaktywacji przełącznikiem nożnym – zmieniamy tu też tryb przełączania pomiędzy bypassem true lub buforowanym. Gniazda wejścia i wyjścia zlokalizowane są na przedniej, górnej ściance a całość dopełnia gniazdo zasilania 9VDC, 100 mA z boku obok wspomnianych przełączników. Efekt nie ma możliwości pracy na baterii.

W PRAKTYCE

Keeley DDR w jednej zgrabnej dwuprzyciskowej obudowie oferuje zarówno bardzo prostą, intuicyjną obsługę, jak i funkcjonalne możliwości muzycznego połączenia chyba trzech najczęściej używanych przez gitarzystów efektów – overdrive’u, pogłosu i delay’a. Dodatkowo mamy tu każdy z efektów dostępny w dwóch odmianach, oraz możliwość połączenia przesterowania z pogłosem bądź delay’em, co jest pewnym ograniczeniem, jednak patrząc na dostępne opcje w jednej kostce nie możemy naprawdę narzekać. I to kostce klasowego producenta, gwarantującego najwyższą jakość brzmienia.

Sekcja Drive to dwie odmiany przesteru – bardziej transparentny, crunchowy tryb w stylu podrasowanego Bluesbreakera oraz solowy, nawiązujący bardziej do mającego swój charakter Tube Screamera. Wpięty Strat przy tej pierwszej opcji i gałkach na połowie zyskuje zadziorny, dynamiczny środek oraz ekspresyjnie reagującą górę nie zmieniając charakteru instrumentu. Zmiana switcha przenosi nas w znane rejony Tube Screamera, o bardziej klarownym, mocnym niższym środku i plastycznie otwierającym się przesterowaniu przy mocniejszym ataku. Brzmienie na humbuckerze w obu trybach nie traci wigoru, dynamiki oraz artykulacji, co potwierdza bardzo dobrą klasę tej sekcji, która już w zasadzie sama w sobie warta jest ceny efektu. Uzyskamy tu szeroki zakres gainu od dodającego harmonicznych, transparentego podbicia po blues-rockowy drive w stylu SRV, który sprawdzi się też doskonale jako dopalenie kanału drive wzmacniacza.

Załączamy sekcję Wet na początek z rasowym, sprężynowym reverbem przywodzącym na myśl konstrukcje vintage – barwa jest muzyczna i czytelna, nie zamazując przestrzeni przy końcowym wybrzmiewaniu. Pogłos typu plate ciągnie się już dłużej oferując klarowną głębię o ładnej, wzbogacającej przestrzeń prezencji i bardzo delikatnej modulacji, a jedynym niedosytem jest tu tylko brak głębszej regulacji innych parametrów.

W przypadku delay’a jest równie dobrze – ciepłe analogowe odbicia stylowo się przyciemniają, opóźnienie cyfrowe wprowadza czystość i znakomicie sprawdza się w budowaniu akordowego ambientu jak i krótkiego odbicia slap, nie wprowadzając do barwy żadnej cyfrowej sterylności. Efekt dodatkowo pozwala wpiąć inne kostki pomiędzy sekcje, co znacznie zwiększa jego wykorzystanie w przypadku budowania kompaktowego pedalboardu z kilkoma stompboxami. Oczywiście wybornie sprawdzi się też na większym.

Keeley DDR Drive Delay Reverb to znakomicie pomyślany, funkcjonalny stompbox łączący w zgrabnej obudowie sekcję dwóch odmian overdrive oraz dwa efekty przestrzenne, każdy dostępny dodatkowo w dwóch odmianach.

www.robertkeeley.com
www.w-distribution.de

 

Efekty: Drive (2), Wet - Delay (Digital/Analog), Reverb (Spring/Plate)
Regulatory: LEVEL, TONE, DRIVE – Drive, BLEND, DECAY, TIME (Wet)
Przełączniki: DRIVE, WET, TRAILS ON/OFF, TRS INSERT, DELAY/REVERB, VINT/MOD (Wet), STYLE (Drive)
Gniazda: IN, OUT (TRS), 9V DC
Wymiary: 95 x 50 x 120mm

 

Wynik testu
Funkcjonalność:
6
Wykonanie:
6
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
5.5
Cena
1 007.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
lipiec 2020
Kup teraz