Dystrybutor - SONY MUSIC POLAND

Sony Music Entertainment Poland Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowego koncernu fonograficznego skupiającego światowe gwiazdy muzyki oraz artystów scen lokalnych. Dla Sony Music nagrywają m.in.: Justin Timberlake, Celine Dion, Alicia Keys, Beyonce , Prince  i wielu innych. Polski oddział Sony Music Entertainment jest jednym z czterech największych potentatów muzycznych na rynku polskim – katalog lokalny skupia między innymi takich wykonawców jak : Maryla Rodowicz, Ania Dąbrowska, Monika Brodka, Krzysztof Krawczyk, Andrzej Piaseczny, Lady Pank.

Katalog muzyczny zawiera w zasadzie wszystkie gatunki muzyczne od muzyki poważnej do alternatywnej. Najbardziej popularne gatunki (pop, rock czy r’n’b) znajdują się na płytach takich wytwórni jak:

Arista Records, Columbia Records, Epic Records, J Records, RCA Records – należących do koncernu Sony BMG Music Entertainment.

Sony Music Entertainment Poland jest spółką , która powstała w sierpniu 2004 roku w wyniku połączenia firm BMG Poland i Sony Music Polska. Efektem fuzji jest zarówno połączenie katalogów płytowych jak i doświadczeń obu dotychczas konkurujących ze sobą firm.

Głównym celem działalności Sony BMG jest wydawanie oraz promocja płyt polskich i zagranicznych artystów, w których biorą udział wszystkie działy firmy:
  • Dział A&R - koordynuje proces tworzenia płyty począwszy od szukania nowych wykonawców, poprzez pracę z artystą w studiu, aż do powstania końcowej wersji nagrań.
  • Dział Marketingu dba o wizerunek artysty, organizuje akcje marketingowe, szuka sponsorów i w efekcie przygotowuje indywidualny plan marketingowy odpowiedni dla każdego wykonawcy i każdego wydawanego albumu. Dział ten pracuje w dwóch zespołach: polskim (odpowiedzialnym za artystów polskich) oraz zagranicznym (katalog międzynarodowy).
  • Dział Promocji zajmuje się współpracą z mediami w celu wypromowania artystów poprzez radio, TV, prasę i internet. Do jego głównych zadań należy organizacja: wywiadów, sesji zdjęciowych, czatów internetowych oraz promocyjnych występów artystów.
  • Dział Projektów Strategicznych odpowiedzialny jest za cały backcatalog firmy. Do ich działań należy tworzenie kompilacji (tzw. albumy składankowe), promocja katalogu na który składają się starsze nagrania oraz produkcja wydawnictw na specjalne zamówienie klientów. W tym dziale powstają również kompilacje premium, które służą jako dodatki do czasopism, a także obrót nagraniami na polu reklamy.Dział ten zajmuje się również muzyką jazzową i klasyczną – jest odpowiedzialny za marketing i promocję tych wydawnictw na naszym rynku.
  • Dział Digitalowy powstał wraz z rozwojem cyfrowych technologii (telefonia komórkowa, sklepy internetowe) na potrzeby coraz prężniej rozwijającego się rynku mobilnego. Większość popularnych nagrań i wykonawców znajdzie swoje odpowiedniki w postaci dzwonków telefonicznych, tapet, teledysków itp. które w szybki i prosty sposób mogą docierać do wielbicieli danego artysty.
  • Dział Sprzedaży poprzez swoich reprezentantów handlowych współpracuje ze sklepami muzycznymi od niewielkich sklepów poczynając, poprzez hipermarkety, sklepy internetowe i wyspecjalizowane sieci handlowe.
Z końcem roku 2007 działalność Sony BMG poszerzona została o otwarcie dwóch nowych działów:

SNAP EVENT – to oddział zajmujący się działalnością artystyczno-eventową oraz odkrywaniem nowych pól eksploatacji artystów z katalogu SonyBMG. Ponadto wspiera sprzedaż wizerunku gwiazd oraz pośredniczy w angażowaniu artystów zagranicznych i polskich na polu kampanii reklamowych.

PROLOGIC MUSIC -label zajmujący się wyłącznie muzyką klubową. Jest przedstawicielem najbardziej znanej na świecie firmy zajmującej się tym gatunkiem muzycznym –ARMADA . Działalność jest skierowana również na organizację eventów promujących polskich i zagranicznych DJ.

W 2008 roku BMG pozwoliło Sony Music na wykupienie 50% akcji za cenę 1,2 mld dolarów. Powrócono do nazwy Sony Music Entertainment.