EARTHQUAKER DEVICES Afterneath V3

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki EARTHQUAKER DEVICES
Testy
Marcin Komorowski
2020-08-24
EARTHQUAKER DEVICES - Afterneath V3

W ofercie firmy EarthQuaker Devices pojawił się kolejny wyjątkowy stompbox Afterneath V3, oferujący całą paletę niezwykle bogatych odmian przestrzeni pogłosowych, z unikalnymi opcjami ich kreowania.

Jest to już trzecia wersja tego efektu wzbogacona o nowe funkcje, wynoszące mocno stompbox poza klasyczne pojęcie gitarowego pogłosu. Marka EarthQuaker Devices znajduje się w dystrybucji firmy W-Distribution, która udziela 4-letniej gwarancji na zakupione i zarejestrowane na jej stronie produkty.

BUDOWA

EarthQuaker Devices Afterneath V3 zamknięto w kompaktowej obudowie ozdobionej, zgodnie z opisem firmy, grafiką czarodzieja wynurzającego się z eterycznej jaskini, gotowego na ambientową bitwę. W górnej części umieszczono 6 czarnych potencjometrów LENGTH, DIFFUSE, DAMPEN, REFLECT, DRAG oraz MIX, mówiące już o zwiększonych możliwościach kreowania barwy. Poniżej umieszczono niepozorny, obrotowy przełącznik Mode oferujący aż 9 trybów pracy.

Afterneath V3 cechuje się analogową ścieżką sygnału dry, cyfrową ścieżką opóźnienia, buforowanym przełączaniem z technologią Flexi-Switch (przełączniki elektroniczne zapewniają natychmiastowe przełączanie, zarówno chwilowe, jak i stałe) oraz możliwość włączenia/wyłączenia wybrzmiewania efektu po wyłączeniu w trybie buforowanego bypassu. Gniazda wejścia i wyjścia oraz zasilania 9V DC (nie ma możliwości pracy na baterii) umieszczono na górnej, przedniej ściance. Po prawej stronie znalazło się jeszcze gniazdo pedału ekspresji.

Wracając do regulatorów, LENGTH odpowiada za długość wybrzmienia pogłosu, DIFFUSE dostosowuje rozproszenie pogłosu od zwartego po szerokie rozmycie z efektem słyszalnych odbić jak przy taśmowym echu, DAMPEN odpowiada za jaśniejszą lub cieplejszą barwę w górnym paśmie, a więc charakter tonalny efektu, parametr REFLECT zmienia styl wybrzmienia odbić pozwalając kontrolować sprzężenie zwrotne i wzbudzając samooscylację, gdzie obrót w prawo daje więcej rozmycia i echa, obrót w lewo – mniej. DRAG w bardzo ciekawy sposób generuje prędkość odbić delay’a, od skupionych i szybkich tworzących efekt pogłosowy po rozproszone w stylu ping-pongowego delaya, powiązane z wyborem Mode. Funkcją można też sterować napięciowo lub przy użyciu pedału ekspresji, korzystając z dedykowanego gniazda EXP.

Niepozorna gałka Mode oferuje aż 9 unikalnych trybów i różnorodnie zmieniających się składników interwałowych w przestrzeni.

Wspomniane, małe pokrętło MODE umożliwia wybór jednego z dziewięciu trybów odstrojenia i zachowania się odbić: Bez kwantyzacji, Bez kwantyzacji z efektem Slew (efekt przypominający kręcenie pokrętłem regulacji szybkości w starych brytyjskich delayach taśmowych), Bez kwantyzacji 1 V/oktawę, Z kwantyzacją skala chromatyczna, Skala molowa, Skala durowa (lidyjska), Skala pentatoniczna, Oktawa i kwinta oraz sama Oktawa. Wybór danej opcji sygnalizuje różnymi kolorami dioda LED na panelu. Tryby te bardzo mocno zmieniają sposób działania funkcji Drag, szczególnie podczas korzystania z pedału ekspresji lub napięcia sterującego (CV). Ostatnia gałka MIX to poziom efektu aż do wycięcia sygnału dry.

Operując pokrętłem Diffuse uzyskamy oryginalny efekt melodycznej, modulowanej przestrzeni ambientowej.

W PRAKTYCE

W przeciwieństwie do rozbudowanych stompboxów z tej grupy udostępniających wiele odmian pogłosu, Afterneath V3 oferuje raczej jedno znakomite brzmienie reverbu pozwalając je kształtować na wiele sposobów, od łagodnych pięknych przestrzeni po oscylujące, unikalne efekty kształtujące wyszukane wybrzmienie. Można oczywiście uzyskać tu klasyczne, wysokiej klasy pogłosy, jednak byłoby to pewnym marnotrawstwem drzemiących na pokładzie możliwości. Naturalnie ustawione minimalne opóźnienie pre-delay zapewnia czystość granych nut, zanim nie pojawią się wyjątkowe tekstury, które jest w stanie wygenerować ten efekt.

Cała zabawa zaczyna się po wpięciu pedału ekspresji i wyborze jednej z 9 opcji pokrętła Mode. Do wybrzmienia w tle dodawane są unikalne odbicia o charakterze dodanych składników interwałowych w stylu arpeggiatora bądź oscylacji, które mogą wręcz przytłoczyć przy większym nasyceniu pogłosu. Po dopasowaniu poziomu MIX uzyskujemy naprawdę ciekawe i oryginalne tekstury. Trzy pierwsze z 9 dostępnych trybów oferują płynne, niekwantyzowane zmiany dźwięków w tle, które przy użyciu pedału przypominają efekt podobny do kręcenia podczas gry parametrem czasu opóźnienia delaya analogowego czy prędkości taśmowego rekordera, skutkując zmianami wysokości dodatkowych składników.

Afterneath V3 oferuje buforowany bypass, jak również opcję włączenia i wyłączenia wybrzmienia odbić Trails.

Operując pokrętłem Diffuse uzyskamy oryginalny efekt melodycznej, modulowanej przestrzeni ambientowej. Pozostałe sześć trybów wprowadzają kwantyzowane, rytmiczne odbicia o różnych zmianach interwałowych, brzmiących jak np. arpeggiator. Poszczególne patterny pozwalają wybrać odpowiadające im przebiegi skalowe przy operowaniu pedałem ekspresji. Bardzo naturalnie i przyjemnie dla ucha wypadają interwały oktawy i kwinty czy samej oktawy, skale molowe, durowe czy pentatonika tworzą unikalne, syntezatorowe struktury biegnące w tle z rytmicznym schematem zmienianym pedałem ekspresji. Tryb chromatyczny wprowadza hipnotyczne, przypominające dzwoneczki przebiegi.

Charakter całości możemy szybko i wyraziście kształtować gałką DAMPEN – w lewo otrzymujemy jaśniejsze tony, po prawej łagodniejszą górę i ciemniejszy kolor, cały czas przy muzycznie dopełniającej dźwięki bazowe przestrzeni. Zamiast pedału ekspresji możemy podłączyć tu generator przebiegów (jak np. stompbox TWA Side Step, z opcją nabicia tap tempa), który w ustalony sposób steruje zmianami odstrojenia i przebiegu odbić. Nową funkcją jest też możliwość włączenia bądź wyłączenia wybrzmiewania efektu przy wyłączeniu przełącznikiem nożnym – po dłuższym przytrzymaniu włącznika nożnego i włożeniu wtyku zasilania dioda pulsuje trzykrotnie informując o zmianie trybu działania.

Gniazdo ekspresji pozwala na kreowanie unikalnych efektów za pomocą zewnętrznego pedału.

PODSUMOWANIE

EarthQuaker Devices Afterneath V3 to wyjątkowy efekt generujący najwyższej jakości pogłos, choć tylko takie określenie go byłoby sporym niedopowiedzeniem. Dzięki 9 trybom możemy w połączeniu z pedałem ekspresji wykreować magiczne, niespotykane przestrzenie wzbogacone unikalnymi oscylacjami czy dodatkowymi, modulowanymi interwałowo odbiciami w stylu arpeggiatora w szerokim zakresie wyboru opcji skalowych. Wyjątkowo dobrze pasuje do niego zarówno widoczny na obudowie czarodziej w tajemniczej jaskini, jak i określenie „reverb nie z tego świata”, zaczerpnięte z kwiecistego opisu producenta. Afterneath V3 sprawdzi się znakomicie w wielu gitarowych stylach jak alt-rock, alt-country czy surf, jak i we wszelkich eksperymentach z ambientową przestrzenią.

www.earthquakerdevices.com
www.w-distribution.de

 

Regulatory: LENGTH, DIFFUSE, DAMPEN, REFLECT, DRAG, MIX, MODE (9 trybów)
Przyłącza: IN, OUT, EXP, 9V DC
Przełączanie: buforowany bypass, opcja włączenia/wyłączenia wybrzmienia odbić Trails
Zasilanie: zasilacz 9V DC
Wymiary: 121 x 64 x 57mm
Produkcja: USA
Gwarancja: 4 lata po zarejestrowaniu u dystrybutora W-Distribution

 

Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
5.5
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
5.5
Cena
1 075.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
czerwiec 2020
Kup teraz