CARL MARTIN Red Repeat 2016

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki CARL MARTIN
Testy
2019-01-28
CARL MARTIN - Red Repeat 2016

Carl Martin należy do jednych z najbardziej uznanych duńskich producentów efektów, który od początku za cel postawił sobie wytwarzanie i rozwój urządzeń przeznaczonych dla wymagających, profesjonalnych muzyków.

Od momentu zaprezentowania pierwszego efektu Hot Drive’n Boost w 1993 oferta marki bardzo rozbudowała się, obejmując obecnie ponad 40 gitarowych konstrukcji z serii Vintage i Pro.

Red Repat we wcześniejszym wydaniu oferował, ciepły, analogowy w charakterze delay, który zjednał sobie wielu fanów połączeniem klasowej barwy, prostej obsługi, solidnej obudowy oraz ceny. Ostatnia odsłona tego efektu – edycja 2016 – cieszy się niesłabnącą popularnością od momentu zaprezentowania, a w porównaniu do oryginału dodano tu dwa bardzo użyteczne elementy: drugi footswitch obsługujący funkcję tap tempo oraz modulację odbić echa, jeszcze bardziej nadającą brzmieniu vintage’owego charakteru. Carl Martin Red Repeat 2016 umieszczono w czerwonej, metalizowanej obudowie, z gniazdami wejścia, wyjścia oraz zasilania zlokalizowanymi z przodu, na górnej ściance, co pozwala bardziej efektywnie zagospodarować miejsce w pedalboardzie.

Do pracy efekt wymaga zasilacza 9V DC i nie ma możliwości zasilania bateryjnego. Do dyspozycji mamy tu klasyczne, kremowe regulatory: ECHO – poziomu efektu, TIME – czasu odbić do 600 ms, REPEAT – ilości powtórzeń, uzupełnione czwartą gałką TONE, do korekcji barwy wyższej góry odbić. Na środku znalazły się dwa czarne mini-poty DEPTH i SPEED do ustawienia głębokości i prędkości modulacji w odbiciach, załączanej przełącznikiem MODULATION. Powyżej umieszczono jeszcze drugi przełącznik MANUAL TIME do wyboru klasycznego ustawiania czasu odbić gałką TIME, lub po przełączeniu do aktywowania opcji TAP TEMPO obsługiwanej dolnym, lewym przyciskiem nożnym. Całość uzupełnia jeszcze wyłącznik BYPASS – włączenie efektu sygnalizuje znajdująca się powyżej niego, czerwona dioda.

W PRAKTYCE

Red Repeat tworzony był z myślą o analogowym brzmieniu znanym z konstrukcji vintage typu BBD lub taśmowego echa. Już pierwsza wersja zjednała sobie sympatyków ciepłym brzmieniem muzycznie dopełniającym barwę gitary okrągłym, rasowym echem. Tu dodanie modulacji pozwala jeszcze bardziej zbliżyć się do oldschoolowych konstrukcji z charakterystycznym przyciemnianiem kolejnych powtórzeń i modulacyjną, ‘taśmową’ zmianą brzmienia. Co najważniejsze, zachowany jest naturalny charakter barwy instrumentu, a same powtórzenia wprowadzają ciepłą, przyjemną przestrzeń, nie zaburzając klarowności. 600 ms opóźnienia może nie robić wrażenia jak na bądź co bądź cyfrowe echo, ale w zupełności pokrywa znakomitą większość potrzeb, od krótkiego slapu po obszerne, ambientowe odbicia idealne do długich, solowych dźwięków. Na scenie przydaje się bardzo opcja tap tempo z prędkością odbić ustalaną nabiciem stopą.

Włączenie modulacji wprowadza ciekawą teksturę znaną ze starszych linii opóźniających, od delikatnego falowania do mieszanki agresywnego chorusa i wibrata. Całość można jeszcze stonować lub podkreślić bardzo użyteczną regulacją prezencji poprzez gałkę TONE. Ustawienie głębokości w okolicach godz. 9:00 oraz prędkości i poziomu echa na połowę skutkuje realistycznym, taśmowym echem z ciemnymi, analogowymi odbiciami. Tu bez problemu możemy też całość rozjaśnić do niemal krystalicznego, cyfrowego delay’a bez wrażenia sterylności czy metaliczności. Przełącznik Manual Time jest ciekawym rozwiązaniem – mamy tu klasyczne, nabijane tap tempo w dolnej pozycji, ale po zmianie do pozycji górnej od razu przeskakujemy na ustawiony wcześniej czas odbicia gałką TIME.

Carl Martin Red Repeat 2016 rozbudowany o praktyczną funkcję tap tempo oraz regulowaną modulację odbić jest bardzo dobrym wyborem dla gitarzystów poszukujących prostego w obsłudze, ale jednocześnie oferującego szeroką paletę wysokiej klasy opóźnień w stylu analogowego bądź taśmowego w charakterze echa, które w razie potrzeby można też rozjaśnić gałką tonów w stronę nowoczesnych odmian cyfrowego delay’a.

www.carlmartin.com
www.w-distribution.de

 

Regulatory: ECHO, TIME, REPEAT, TONE, DEPTH, SPEED
Przełączniki: MANUAL TIME, MODULATION, TAP TEMPO, BYPASS
Gniazda: IN, OUT, mini USB, DC 9V/150 mA
Zasilanie: zasilacz 9V DC (min. 100 mA, pobór max. 55 mA)
Wymiary: 120 × 95 × 56 mm
Waga: 350 g
Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
5.5
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
5.5
Cena
615.00 zł
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
listopad 2018
Kup teraz