ELECTRO-HARMONIX Metal Muff Top Boost
Rodzaj sprzętu: Efekty
Electro-Harmonix ma w swojej ofercie niezwykle szeroki przekrój klasowych efektów przesterowujących, z jednym z najbardziej kultowych i najpopularniejszych efektów typu fuzz na czele – modelem Big Muff Pi, który przez kilka dekad definiował nasycone brzmienie rockowej gitary.
Metal Muff wywodzący się z tej rodziny stworzony został by przełamać jeszcze granice przesterowania wchodząc w bezkompromisowy obszar metalowego zniszczenia. W naszym teście gości Metal Muff Top Boost, który otrzymaliśmy dzięki uprzejmości łódzkiego sklepu Guitar Center. EHX Metal Muff prezentuje się bardzo stylowo w czarnej, powiększonej i ozdobionej okazałym napisem obudowie, mieszczącej w górnym rzędzie 6 metalowych, czarnych pokręteł – VOLUME, TOP BOOST, TREBLE, MID, BASS i DIST – oraz dwa przełączniki nożne poniżej: BOOST i BYPASS z dedykowanymi czerwonymi diodami. Prawy z nich aktywuje Metal Muffa, który przy wyłączeniu pracuje w trybie buforowanego bypassu, lewy odpowiada za wbudowane podbicie sygnału w górnym paśmie, działające podczas włączenia efektu. Potencjometry korekcji działają w szerokim zakresie – bas oferuje podbicie i podcięcie 14dB, środek 15dB a góra 10dB.
Na przeciwległych bokach umieszczono gniazda wejściowe i wyjściowe INPUT i AMP, wejście na zasilacz 9V DC znalazło się na górnej, przedniej ściance. Metal Muff może pracować na wewnętrznej baterii, jednak do jej wymiany musimy odkręcić spód obudowy – niezbyt wygodne, ale często stosowane przez wielu producentów rozwiązanie. Bez załączonego podbicia poziom gainu rozpina się od wyrazistego hard-rockowego drive’u z lekkim charakterem fuzza po masywny, ultra-nasycony distortion. Zaskakuje bardzo mocny, nie rozlewający się bas i ostra, siarczysta ale niezapiaszczona góra. Metal Muff godny jest swojej nazwy oferując znakomite, chyba najlepsze na rynku brzmienie do szeroko pojętego metalu – tłusty dół bez problemu odnajdujący się w obniżonych strojach oraz niezwykle skuteczna korekcja, pozwalająca przenieść się od hi-gainowych klimatów w stylu Pantery po death-metalowe zniszczenie. Metal Muff ma oczywiście swój bardziej agresywny charakter, ale odnajdzie się w ostrzejszych klimatach rocka lat 70. kojarzących się z Black Sabbath czy nawet Hendrixem.
W całym zakresie przesterowania czuć nasycenie harmonicznymi, które same wyskakują spod kostki. Przy mocnym odkręceniu gainu sustain jest niesamowity, jednak tracimy nieco definicję w dole przy graniu szybkich riffowych dźwięków. Pokładowy Top Boost może również zaskoczyć, ponieważ podbija gain w połączeniu z górnym pasmem, co nadaje bardzo agresywnego charakteru – porównać to można do załączenia pedału wah w wyższej pozycji – ponownie skuteczna korekcja połączona z intensywnie zmieniającą sound gałką TOP BOOST (tu najlepiej skręcić TREBLE) może diametralnie zmienić brzmienie. Najlepiej przekonać się włączając Metal Muffa do lampowej głowy podpiętej do paczki 412 – zwarty, pełny i miażdżący dół potrafi zatrząść ścianami przy palm-mutingu.
Electro-Harmonix Metal Muff Top Boost to znakomite narzędzie do wszelkiej maści metalowych brzmień – zakres gainu, możliwości korekcji połączonej z podbiciem Top Boost oraz zwarty, pompujący bas tworzą chyba najlepszy stompbox z masywnym, agresywnym przesterowaniem na rynku, szczególnie w tym zakresie cenowym. Dodatkowo na wskroś „metalowy” Muff pozwala uzyskać też mocne rockowe brzmienia o tłustym, wyrazistym charakterze fuzza.
www.exh.com
www.guitarcenter.pl
Gniazda: INPUT, AMP, 9V DC,
Przełączniki: BOOST, BYPASS
Zasilanie: zasilacz 9V DC , bateria 9V
Wymiary: 146 x 121 x 64 mm