Zagraj na nowym wzmacniaczu EBS Stanleya Clarke'a

Newsy
Zagraj na nowym wzmacniaczu EBS Stanleya Clarke'a

Firma EBS wspólnie z jazzowym basistą Stanley'em Clarke opracowali dedykowany temu artyście model przedwzmacniacza EBS Stanley Clarke Signature Acoustic...

EBS Stanley Clarke Signature Acoustic Preamp to 2-kanałowy przedwzmacniacz, zbudowany wyłącznie z komponentów klasy premium, który został zaprojektowany przez EBS wraz z legendarnym jazzowym basistą i kompozytorem Stanleyem Clarkiem.

Preamp działa na poziomie sygnału równym profesjonalnym konsolom mikserskim, co zapewnia ogromny headroom. Doskonała jakość sygnału sprawia, że nadaje się on do użycia jako przedwzmacniacz w połączeniu z dowolnym wzmacniaczem mocy. Headroom i specyficzne cechy urządzenia przesądzają o tym, że idealnie nadaje się ono do obsługi złożonych charakterystyk dźwiękowych kontrabasu. Zakres częstotliwości kontrabasu jest szeroki i złożony, co oznacza, że preamp znajdzie swoje zastosowanie również z większością innych instrumentów - akustycznych lub elektrycznych. Basiści grający na instrumencie elektrycznym mogą potraktować dwa podobne kanały jako doskonały sposób na dokonanie indywidualnych ustawień korektora dla dwóch różnych instrumentów z możliwością płynnego przełączania się między nimi podczas koncertu.

Oba kanały A i B mają regulację Gain oraz trójpasmową korekcję Bass, Mid i Treble. Obydwa mają również tajną broń, czyli pokrętło kontrolne, które może być używane jako filtr High Pass lub Notch. Wybór następuje za pomocą przełącznika, a pokrętło służy do wyboru zakresu częstotliwości. Filtry środkowozaporowe i górnoprzepustowe są doskonałymi narzędziami, które zapobiegają niepożądanym sprzężeniom i dostosowują dźwięk do charakterystyki pomieszczenia i instrumentu.

Dzięki impedancji wejściowej 10 Mohm dla kanałów A i B, preamp obsługuje każdy instrument z przetwornikami pasywnymi, aktywnymi lub piezo o wysokiej impedancji. Kanał A zapewnia również obsługę przetworników elektretowych po aktywacji za pomocą dedykowanego przełącznika. Kanał B pozwala na użycie zasilanego fantomowo (lub pasywnego) mikrofonu dynamicznego lub pojemnościowego jako źródła poprzez wejście XLR. Wybierz przełącznikiem, czy chcesz używać wejścia XLR czy 1/4" dla kanału B. Przedwzmacniacz umożliwia przełączanie między kanałami A i B, aby umożliwić różne ustawienia podczas gry z smyczkiem lub pizzicato albo też miksowania ich, przy używaniu dwóch różnych źródeł wejściowych. Łączenie dwóch różnych źródeł dźwięku może czasami powodować problem z fazą. Jeśli tak się stanie, przełącznik odwrócenia fazy dla kanału A, rozwiąże ten problem.

Dodatkowe efekty można podłączyć szeregowo lub równolegle przez pętlę efektów (wymaga kabla insertowego Y-splitter). Wyjście Tuner Out umożliwia podłączenie zewnętrznego tunera. Zbalansowane wyjście XLR wysyła sygnał liniowy o jakości studyjnej do FOH lub do urządzenia nagrywającego. Użyj go w połączeniu z symulatorem głośników a przełącznik Ground Lift zapobiegnie buczeniu. Wejście Aux i profesjonalne wyjście słuchawkowe ułatwią ćwiczenie i naukę nowych piosenek.

Podstawowa charakterystyka:

• 2-kanałowy przedwzmacniacz (A / B lub A + B)
• Działa z sygnałem klasy studyjnej
• Wejścia o impedancji 10 Mohm dla obu kanałów
• Indywidualny filtr High Pass/Notch dla każdego kanału
• Wejście mikrofonowe XLR z zasilaniem Phantom (kanał B)
• Obsługa przetwornika elektretowego (kanał A)
• Tuner output
• Pętla efektów (szeregowa / równoległa)
• Wyjście zbalansowane (z symulacją głośników i przełącznikiem Ground Lift likwidującym szumy)
• Wejście Aux i profesjonalne wyjście słuchawkowe.
• Dołączony zasilacz.

"Używam tego przedwzmacniacza na każdym koncercie i w studiu od kiedy otrzymałem prototyp. Stał się on podstawą mojego brzmienia kontrabasu. Myślę, że posiadanie tego urządzenia jest absolutnie niezbędne dla każdego akustycznego basisty. Dwukanałowy przedwzmacniacz pozwala na zupełnie inne ustawienie smyczkowania i pizzicato jedynie po naciśnięciu jednego przycisku. Pętla efektów, korektor oraz wejście i wyjścia XLR sprawiają, że jest niezwykle wszechstronny na scenie lub w studiu. Świetnie brzmi nawet z basem elektrycznym." - mówi Stanley Clarke.

www.ebssweden.com