Majorsi ogłaszają nową politykę sprzedaży singli

Newsy
Majorsi ogłaszają nową politykę sprzedaży singli

Od 1 lutego dwie największe wytwórnie muzyczne na Wyspach Brytyjskich zmieniają zasady związane ze sprzedażą singli.

Nowa polityka handlowa, pod nazwą "On Air, On Sale", ma polegać na tym, że singiel będzie trafiał do sprzedaży w tym samym dniu, w którym będzie odbywać się jego premiera w radio. Wcześniej radiowa emisja piosenek poprzedzała pojawienie się w sklepach fizycznego nośnika o co najmniej kilka tygodni.

Na nowe zasady zdecydowały się dotychczas Universal i Sony. Szefowie tych firm są przekonani, że nowa propozycja będzie korzystniejsza zarówno dla fanów muzyki jak i dla samych artystów. Od tego momentu będą bowiem mogli nagrywać muzykę wiedząc, że nie będą już musieli czekać tygodniami czy miesiącami, żeby zobaczyć efekt swojej pracy na sklepowych półkach. Co więcej, włodarze majorsów są przekonani, że ich śladem wkrótce ruszą pozostali wydawcy.

Nie da się jednak ukryć, że u podłoża tej decyzji legła przede wszystkim walka z muzycznym piractwem. Okres między radiową emisja utworu, a jego singlową premierą sprawiał, że ludzie docierali do piosenki w inny, zazwyczaj nielegalny sposób, co niekorzystnie odbijało się na poziomie sprzedaży singli. Teraz sytuacja ma się zmienić, czemu kibicują wytwórnie liczące na wzrost przychodów ze sprzedaży tego nośnika.

Źródło: BBC