Wacken w 3D

Newsy
Wacken w 3D

Wacken jest wyjątkowy. Nie da się tego opisać. To niemal legenda. Każdego roku, na trzy sierpniowe dni mała miejscowość na północy Niemiec staje się epicentrum i światową stolicą metalu. Prawie 75.000 fanów ciężkiej muzyki z całego świata atakują Wacken Open Air, aby oddać hołd muzyce i jej guru - największym zespołom międzynarodowej sceny metalowej.

W 1990 roku pierwsze Wacken Open Air przyciągnęło mniej niż 800 uczestników i okazało się być niczym innym, jak tylko dziwnym pomysłem. Ale od tego czasu liczba uczestników rosła każdego roku. Teraz jest to największy festiwal Open Air w swoim rodzaju - co roku bilety zostają wyprzedane w ciągu kilku dni - i na długo przed tym, gdy ogłasza się uczestniczące w nim zespoły.

Wiele razy już informowaliśmy i pisaliśmy o festiwalu. Ale co dokładnie sprawia, że Wacken jest tak wyjątkowy? Co jest tak fascynującego w Wacken, co jest jego magią - jego "duszą"? W jaki sposób Wacken różni się od innych festiwali? Jeśli chcesz zrozumieć, musisz tego doświadczyć!

Film Wacken 3D robi to dokładnie, tak jak trzeba i przenosi nas na miejsce wydarzeń. Dyrektor Norbert Heitker, kierownik zdjęć i producent Tomas Erhart oraz ich zespół pokazuje festiwal oczami fanów, w wielu różnych lokalizacjach, przy użyciu 18 kamer 3D. To będzie podróż przez Wacken z bliskiej odległości, pokazanie wszystkich jego aspektów, atmosfery i jej wpływu na nieokiełznanych uczestników.

Film zabiera nas za kulisy, aby pokazać przygotowania zespołów przed wyjściem na scenę, pozwala oglądać twarze tysięcy rozentuzjazmowanych fanów a także crowd-surfing. Kamery będą poruszać się po miasteczkach namiotowych, scenach z konkursami i “Wacken Firefighters". Będziemy też towarzyszyć fanom festiwalu. Zobaczycie, jak rozbijają swoje namioty i jak przebiega impreza. Wszystko to byłoby niczym bez muzyki - oczywiście Wacken 3D pokazuje również największych metalowych bogów w historii. Norbert Heitker posiada wieloletnie doświadczenie - to znany reżyser filmów muzycznych i reklam. Zdobył także wiele nagród i wyróżnień, w tym dwie Echos za filmy o Rammstein i Die Ärzte. Wacken 3D jest produkowany przez Tomasa Erharta (Jumpseat 3D Germany), który jest również autorem zdjęć i Stefana Schuberta z WÜSTE FILM. Produkcja jest dotowana przez Medienboard Berlin-Brandenburg, Filmförderung Hamburg / Schleswig-Holstein, Filmförderungsanstalt i Deutscher Filmförderfonds. Wacken 3D ukaże się w Niemczech na wiosnę 2014 roku i będzie dystrybuowane przez NFP marketing & distribution.

Publiczność na Wacken zobaczy około 7-minutowy trailer filmu już 1 sierpnia około godz 21:50 na głównych ekranach WOA. Okulary 3D będą rozprowadzane przy bramie głównej, umożliwiając wszystkim uczestnikom obejrzenie zwiastunu w 3D. Będzie to największy pokaz filmu 3D jak dotąd na świecie.

O PRODUKCJI: Trzy lata temu Tomas Erhart założył swoją firmę producencką Jumpseat 3D Germany, realizując swoje marzenie o prezentacji imprezy z muzyką na żywo w 3D w kinach. "Muzyka w połączeniu z 3D, otwiera nowy wymiar dla publiczności. Stereoskopowy efekt usuwa dystans między artystami na scenie a widownią, zanurzając fanów muzyki w niemal realnym świecie " - mówi Erhart. Mając to na uwadze, skontaktował się z twórcami Wacken Open Air: Holgerem Hübnerem i Thomasem Jensenem, w zimie 2012 roku. "W naszej dyskusji szybko zdałem sobie sprawę, że prezentacja festiwalu na żywo w kinach jest absolutnie niemożliwa, ale wpadliśmy na pomysł dokumentalny 3D o Wacken ". Negocjacje trwały kilka miesięcy. "Zainwestowaliśmy dużo wysiłku, aby nakręcić Open Air 2012, nabieraliśmy doświadczenia i przyzwyczailismy się do Wacken, choć wiedzieliśmy, że nasz materiał nie jest całym filmem, ale tylko seria strzałów testowych, które mam nadzieję, dostarczy nam wystarczająco dużo materiału do zmontowania imponującego zwiastunu" - powiedził Erhart.

Obsługiwane przez filmowców 25 kamer w różnych formatach, rozpoczęło filmowanie Wacken. Załoga składała się z czterech zespołów. Rezultatem było 70 godzin nagrań, które były dokładnie analizowane przez Erharta i jego ludzi. Ustalili, co było poprawnie, czego powinno się unikać i jak aparaty powinny być obsługiwane podczas imprezy. Ponad połowa materiału okazała się bezużyteczna. Reszta, około 20 godzin, zostały skrócone do owych 7 minut. "To był łut szczęścia" - stwierdził Erhart - "Ludzie są po prostu oczarowani. To wzbudza emocje nawet u widzów, którzy zwykle metal nie obchodzi. To z powodu specjalnej dynamiki, wyjątkowej sytuacji i dlatego, że Wacken to wydarzenie, jak żadne inne". Podbudowany tym wynikiem Erhart postawił sobie cel: nakręcić dokument na tegorocznym festiwalu.

"Film będzie pokazywał emocje, których doświadczamy wyruszając w tę podróż" - wyjaśnia Tomas Erhart. "Ta idea była podstawą naszej wielopoziomowej koncepcji. Skupimy się na muzyce, oczywiście. Będziemy pokazywać koncerty wielkich zespołów na obu głównych scenach. To jest szkielet. Na koncercie dziesięć platform przystosowanych do kręcenia w 3D obejmie swoim zasięgiem dwie główne sceny. Trzy kolejne kamery będą obejmować to, co uznam za najważniejszy aspekt. W czasie festiwalu będą towarzyszyć różnym osobom, które wybraliśmy. Dzięki nim będziemy doświadczać przygód, które niejako definiują Wacken Open Air. Kolejna kamery będą filmować backstage. Kamera pokaże rzeczy, których zwykli uczestnicy nie mogą zobaczyć, a które ich interesują. Ale będziemy powstrzymywać się od klasycznych wywaidów. To nie jest zwykły reportaż. My pokażemy artystów w ich środowisku, przed i po koncercie."

To jednak nie wszystkie kamery, specjalne jednostki będą pokazywać zbliżenia ludzi w tłumie, krajobrazy, zachody i wschody słońca oraz zmiany pogody. Kinowa premiera odbędzie wiosną 2014 roku, by uczcić 25 jubileusz festiwalu Wacken Open Air.