BLACKSTAR Amped 2
Rodzaj sprzętu: Wzmacniacz
Amped 2 firmy Blackstar dodaje wbudowane efekty do swojego 100-watowego headu – który jest na tyle mały, że można go zamontować w każdym pedalboardzie lub postawić na biurku w studio. Urządzenie testujemy dzięki firmie Musik Meyer Amped 2 firmy Blackstar dodaje wbudowane efekty do swojego 100-watowego headu – który jest na tyle mały, że można go zamontować w każdym pedalboardzie lub postawić na biurku w studio. Urządzenie testujemy dzięki firmie Musik Meyer.
Ciągłe poszukiwanie przez firmę Blackstar wspaniałego brzmienia gitarowego w przystępnych cenach zaowocowało wieloma innowacyjnymi produktami, które albo wpisują się w aktualne trendy, albo wyznaczają własne – wielokrotnie nagradzana seria St James jest tu doskonałym przykładem. Jednak w obliczu rosnącej popularności stompboxów, na które popyt osiągnął najwyższy w historii poziom, kolejnym popularnym ruchem są wzmacniacze podłogowe. Wcześniej przyglądaliśmy się wzmacniaczom wielkości pedalboardu Amped 1 oraz Amped 3 (najnowszy w serii). Uzupełniamy testy tej serii, sprawdzając V.2 z wbudowanymi efektami, która skusi tych z nas, którzy szukają rozwiązania typu „wszystko w jednym”.
BUDOWA
Amped 2 ma elegancki, nowoczesny wygląd z czystym, uporządkowanym layoutem. Elektronika jest umieszczona w wytrzymałej, stalowej obudowie, która jest o około 70 mm szersza niż Amped 1, z aluminiową płytą czołową anodowaną na czerwono w kolorze Candy Apple Red. Wewnątrz jest bardzo mało miejsca, a mimo to wszystko jest schludnie rozmieszczone, głównie elementy SMD na wysokiej jakości płytkach drukowanych. Amped 2 to w zasadzie konstrukcja dwukanałowa, z przełączaną nożnie sekcją zasilającą przedwzmacniacz i efekty, a następnie wysyłaną do wybranych wyjść, w tym sprytnego 100-watowego wzmacniacza mocy klasy D, który wykorzystuje sprzężenie zwrotne, aby dokładnie naśladować klasyczne reakcje lampowego stopnia wyjściowego. Znajdujące się u góry elementy sterujące są proste i łatwe w obsłudze: w górnym rzędzie znajdują się potencjometry DRIVE, TONE i LEVEL, a także trójpozycyjny przełącznik umożliwiający wybór brzmień typu BOOST, DRIVE lub FUZZ. Następnie sekcja wzmacniacza z regulacją GAIN, BASS, MIDDLE, TREBLE i MASTER (Volume). Kolejny mały przełącznik oferuje wybór trzech kanałów przedwzmacniacza: USA (w oparciu o klasyczne amerykańskie wzmacniacze z lat 60.), UK (w oparciu o pewne brytyjskie combo klasy A z lat 60.) i Classic (w oparciu o własne przedwzmacniacze z napędem kaskadowym Blackstar, z klasyczną brytyjską korekcją). Kolejne przełączniki dają wybór reakcji wzmacniacza mocy i poziomów wyjściowych, z możliwością wyboru typów lamp EL84, EL34 lub 6L6 i ustawień mocy 100, 20 lub 1 W. Dolny rząd pokręteł obsługuje efekty Amped 2, z elementami sterującymi czasem modulacji, głębokością i poziomem, czasem opóźnienia, sprzężeniem zwrotnym i poziomem oraz czasem i poziomem pogłosu. W każdej z sekcji efektów, przełączniki umożliwiają wybór pomiędzy różnymi rodzajami modulacji, opóźnienia i pogłosu. Dodatkowo mamy przełączniki nożne do przełączania DRIVE, MOD, DELAY i REVERB wraz z dodatkowym przełącznikiem nieco wyżej, który działa jak przycisk tempa nabijania, zapewniając jednocześnie dostęp do dalszych funkcji kontrolnych po jego przytrzymaniu. Mały wyświetlacz OLED umożliwia odczyt każdego ustawienia, a także działa jako tuner chromatyczny, gdy przełączniki nożne pogłosu i opóźnienia są wciśnięte jednocześnie.
Panel tylny Amped 2 jest w pełni zajęty, z gniazdami wejściowymi i wyjściowymi gitary, wyjściami/ powrotami pętli efektów z przełącznikiem poziomu powrotu oraz selektorem umożliwiającym dostęp do każdej z trzech fabrycznie załadowanych emulacji głośników CabRig.
Na środku panelu znajduje się mały wentylator chłodzący, a na prawo od niego znajduje się para gniazd wejściowych i przelotowych MIDI wykorzystujących oszczędzające miejsce gniazda TRS 3,5 mm (Tip Ring Send), pod którymi znajduje się para gniazd głośników dla stopnia wyjściowego klasy D. Wzmacniacz jest zasilany z sieci i działa na każdym gniazdku ściennym o napięciu od 100 do 240 V prądu przemiennego; zasilacz zawiera również przydatną parę gniazd prądu stałego do zasilania zewnętrznych efektów, aż do całkowitego napięcia 500 mV. Ogólnie rzecz biorąc, jest to typowy nowoczesny Blackstar o eleganckiej, dyskretnej stylistyce i bogactwie funkcji, zamknięty w solidnej obudowie, która została zbudowana tak, aby dobrze wyglądać i przetrwać na scenie.
WRAŻENIA
Wypróbowaliśmy Amped 2 ze standardowym Les Paulem i Stratem, podłączając head do kolumny 1x12 z głośnikiem Vintage 30, a także do małego PA i komputera stacjonarnego przez USB. Podobnie jak w przypadku Amped 1 i Amped 3, poziom szumów jest tutaj tak niski, że jest praktycznie niesłyszalny, co czyni go doskonałym narzędziem do nagrywania. Nawet wentylator chłodzący jest wyjątkowo cichy, więc nic nie zakłóci Twojej ciszy nocnej.
Potrójne sekcje DRIVE i wzmacniacza są bardzo wszechstronne, a jednocześnie szybkie i łatwe w użyciu. Nie ma obecnej w Amped 1 możliwości przechowywania i przywoływania jednego ulubionego ustawienia na urządzeniu, ale tak naprawdę nie jest to potrzebne, ponieważ jest tam sekcja DRIVE przełączana nożnie, co zapewnia skutecznie dwa kanały, a także możliwość bezpośredniego włączania i wyłączania każdego efektu. Urządzenia Amped komunikują się w formacie MIDI i dysponują wszystkimi dostępnymi elementami sterującymi, więc jeśli potrzebujesz kontroli w czasie rzeczywistym nad większą liczbą parametrów, kompatybilny kontroler MIDI, taki jak sześcioprzyciskowy panel podłogowy Live Logic Blackstar z możliwością dostosowania parametrów, zapewni Ci wszystko, czego potrzebujesz.
Po podłączeniu do prawdziwej kolumny głośnikowej brzmienie wrażenie, począwszy od mocnego cleanu o wysokim headroomie, po pełny metal z praktycznie nieskończoną panoramą tonów pomiędzy tymi dwoma skrajnościami. I to bez angażowania jakichkolwiek wbudowanych efektów! Amped 2 nie tylko brzmi świetnie we współczesnym rocku, zaskakująco łatwo jest wybrać klasyczne barwy dla praktycznie każdego wzmacniacza, o jakim możesz pomyśleć, od typowych Shadows i Beatles po Free, Cream, Led Zep i Guns N’ Roses.
Efekty overdrive są bardzo czułe i nie maskują naturalnej barwy gitary, dzięki czemu można wyraźnie usłyszeć różnicę między, powiedzmy, Les Paulem i Stratem. Opcje modulacji obejmują CHORUS i FLANGER, które mają wspólną kontrolę poziomu głębi, wraz z tremolo i fazerem, podczas gdy DELAY ma możliwość wyboru trybu linearnego i analogowego wraz z nowym efektem Shimmer, wytwarzającym przestrzenne faktury podobne do tych, które można znaleźć w niektórych high-endowych produktach typu rack. Zarówno DELAY, jak i REVERB, mają funkcję wydłużającą czas FREEZE, aktywowaną poprzez przytrzymanie odpowiedniego przełącznika nożnego, podczas gdy efekty modulacyjne mają funkcję EMPHASIS, która sprawia, że efekt jest bardziej intensywny.
Możesz zapisać i przywołać dowolną liczbę presetów w aplikacji Blackstar Architect i edytować oraz załadować maks. trzy ustawienia CabRig. Architect ma także dostęp do kilku przydatnych, ukrytych funkcji, z których niektóre można edytować i uruchamiać, przytrzymując przycisk przełącznika nożnego TAP TEMPO i obserwując wyświetlacz OLED: na przykład zamiana kontroli tonów wysokich na PRESENCE, czy zmianę nastawienia sygnału fuzz/drive, czy zmianę podziału czasu efektów opóźniających i modulacyjnych.
Przy pełnej mocy Amped 2 jest odpowiednio głośny i z łatwością jest w stanie wypełnić dużą salę bez dodatkowego wzmocnienia; na szczęście 100-watowy stopień wyjściowy można oswoić do używalnych w domu 20 watów i jednego wata w przypadku mniejszych sal lub ćwiczeń wieczorami. Do nagrywania i cichych scen z IEM-ami można również użyć Amped 2 bez głośnika do bezpośredniego połączenia z konsolami, gdzie wbudowana emulacja CabRig zapewnia wysoce autentyczne dźwięki „wzmacniacza w pomieszczeniu” bez potrzeby stosowania zewnętrznych wtyczek lub korektora . Oparty na aplikacji Architect, w której możesz edytować, zapisywać i ładować swoje ulubione kombinacje mikrofonu, obudowy i środowiska, CabRig oszczędza czas w studiu i na scenie, eliminując wszelkie problemy związane z konfiguracją mikrofonu i zapewniając spójne wyniki z nocy na noc.
PODSUMOWANIE
Podczas gdy Amped 1 jest doskonałym partnerem dla kogoś, kto posiada już pedalboard, Amped 2 jest wysoce skutecznym, kompleksowym rozwiązaniem dla muzyków na każdym poziomie, od podróżujących profesjonalistów, przez weekendowych wojowników, po władców sypialni. Łącząc najpopularniejsze odmiany DRIVE, wzmacniaczy, efektów modulacyjnych i emulacji paczek w jednym pakiecie z własnym interfejsem audio USB, Blackstar stworzył produkt, który przez długi czas będzie trudny do pokonania i który może okazać się przełomowy dla wielu gitarzystów. Naprawdę podobała nam się bezpośredniość urzekająco prostych i intuicyjnych elementów sterujących, którymi dla wygody można sterować również za pośrednictwem MIDI. Tymczasem w środowisku nagrywania możesz zapisywać i przywoływać dowolną liczbę presetów za pomocą aplikacji Architect, co ułatwia tworzenie doskonałych ścieżek przy minimalnym zużyciu procesora. Ale przede wszystkim jakość i zakres barw wzmacniacza, z ich analogowym realizmem i dynamiką przypominającą lampę, sprawiają, że Amped 2 jest praktycznie nie do pobicia. Godny naszego najwyższego wyróżnienia? Tak myślę! Podłącz go wkrótce i sprawdź, czy się zgadzasz.
DANE:
Typ: analogowo/cyfrowy preamp, wzmacniacz mocy Klasy D
Moc: 100W RMS (16 ohm lub 8 ohm), przełączana do 20W lub 1W
Wymiary (mm): 288 (szer) x 149 (gł) x 81 (wys)
Waga (kg/lb): 1.98/4.35
Obudowa: Aluminium/stal
Kanały: 2 Kontrolery: GAIN, BASS, MIDDLE, TREBLE, MASTER VOLUME DRIVE GAIN, TONE, LEVEL, 3-poz DRIVE SELECT. MODULATION TIME, DEPTH, LEVEL, 3-poz MODULATION SELECT. DELAY TIME, FEEDBACK LEVEL, 3-poz DELAY SELECT. REVERB TIME, LEVEL, 3-po REVERB SELECT. 3-poz POWER AMP RESPONSE TYPE i 3-poz OUTPUT POWER SELECT. LOOP RETURN LEVEL, CABRIG SELECT, OUTPUT LEVEL CONTROL. FOOTSWITCH: 5x przełączniki dla DRIVE i ON/OFF efektów, TAP TEMPO.
Cechy dodatkowe: wbudowana emulacja głośnika CabRig, 3-poz VIRTUAL CAB SELECTOR, zbalansowane wyjście mono XLR OUT, stereo HEADPHONES/LINE OUT. Przełączana szeregowa/równoległa pętla efektów (przełączana apką Architect), USB do nagrywania bezpośredniego i łączenia z apką Architect, podwójne wyjścia 9VDC, MIDI IN/THRU, zamek Kensington.
Inne opcje w serii: Amped 1 oraz Amped 3
Musik Meyer