VINTAGE V300MH

Pozostałe testy marki VINTAGE
Testy
2018-01-15
VINTAGE - V300MH

Marka Vintage od kilku lat sukcesywnie buduje swoją pozycję i opinię dobrych jakościowo instrumentów dostępnych w niewygórowanych cenach.

Dobrym przykładem jest tu akustyczny model Vintage V300, który wybrany został „Najlepszą Akustyczną Gitarą Poniżej 1000 funtów” przez brytyjski Guitar Magazine z czego wnioskować należy, że spodobał się on bardziej niż znacznie droższe akustyki innych marek w tym dosyć szerokim już przedziale cenowym. W naszym teście gościmy mahoniowego przedstawiciela właśnie serii V300, model Vintage V300MH.

BUDOWA

Vintage V300MH posiada nieco mniejszy korpus typu Little Concert, zapewniający większą wygodę gry i kojarzący się z połączeniem klasycznego kształtu koncertowego i modeli Parlour. Całość wykonano z mahoniu przy wykorzystaniu litej płyty wierzchniej i wykończono satynowym lakierem odsłaniającym ciekawą mahoniową fakturę, zmieniającą odcień pod wpływem kąta patrzenia. Uwagę zwracają tu zaokrąglone krawędzie tworzące miękkie, płynne przejście pomiędzy topem i tyłem a bokami. Estetyczną rozetę wokół otworu rezonansowego tworzą dwa okręgi z jodełkowym wzorem w środku.

Mahoniowy gryf przyklejany na wysokości 14 progu zaopatrzono w palisandrową podstrunnicę z 20 progami, ozdobioną małymi kropkami markerów z masy perłowej. Na stopce z przodu w dolnej części przykręcono kołek do zaczepu paska. Wykończona w ciemnym, brązowym kolorze zgrabna główka opatrzona jest logiem Vintage a po obu stronach zamontowano chromowane, olejowe klucze Die-Cast. Palisandrowy mostek posiada kompensowane siodełko NuBone z twardego tworzywa imitującego kość, za którym umieszczone są czarne kołki dociskowe strun. Menzura Vintage V300MH wynosi 648 mm.

WRAŻENIA

Po wzięciu do ręki gitara zaskakuje zarówno niską wagą jak i samym wykończeniem – satynowa powierzchnia jest przyjemna w dotyku a lakier odsłania nieregularną fakturę mahoniu, szczególnie efektownie prezentującą się na topie, który mieni się miodowymi odcieniami. Tył, boki i gryf mają nieco ciemniejszy odcień, ale całość w połączeniu z płynnym przejściem drewna na krawędziach robi bardzo dobre, naturalne wrażenie. Mniejszy korpus Little Concert będzie też na pewno wygodniejszy dla początkujących gitarzystów, a całość pozytywnie kojarzy się z akustykami w tradycyjnym, starszym stylu. Smukły gryf zapewnia wygodę dla lewej dłoni zbliżoną do elektryków, tym bardziej że wyjściowy setup nie wymaga w zasadzie korekty wysokości – tu już pobawić się mogą z siodełkiem miłośnicy naprawdę niskiej akcji strun. Gitara stroi w progach, klucze pracują płynnie bez przeskoków, w zasadzie od strony wykonania i materiałów nie się do czego przyczepić, co w tej półce cenowej nie jest na pewno standardem.

V300MH zaskakuje też dynamiką i zbalansowanym brzmieniem, które pozwala na inspirującą grę i dobrze oddaje artykulację. Mahoń oferuje cieplejsze brzmienie środka i mniej wyrazistą górę, jednak V300MH wyróżnia się bardzo ładną prezencją i okrągłym basem. Tu lekkie muskanie strun zarówno przy arpeggio jak i pełnych akordach skutkuje aksamitną górą dopełniającą ładnie wyważony środek. Nieco mocniejszy atak otwiera barwę, pojawia się głębszy, ale ciepły i wyraźny bas oraz większa ilość harmonicznych. V300MH zachowuje się w tym przedziale dynamiki jak kilkukrotnie droższe instrumenty. Dopiero mocne uderzenie w struny lekko przytyka projekcję i skutkuje bardziej twardą barwą, cały czas jednak ładnie dopełnianą tłustym basem. Gitara idealnie sprawdza się zarówno przy bardziej wyszukanej, ale stonowanej grze fingerstyle, bluesowych frazach, jak i klasycznych akordowych biciach, dzięki czemu odnajdzie się bez problemu zarówno w rękach początkujących, jak i bardziej zaawansowanych gitarzystów, lubiących słyszeć artykulacyjne niuanse.

PODSUMOWANIE

Mahoniowy Vintage V300MH to bardzo komfortowa gitara akustyczna oferująca obok bardzo ładnej, dynamicznej barwy również atrakcyjny wygląd i naturalne wykończenie, wyróżniające ją z tłumu klasycznych, wykończonych na wysoki połysk akustyków o opatrzonym często kształcie. Można polecić ją zarówno młodym gitarzystom mającym już za sobą pierwsze akordy, jak i bardziej zaawansowanym muzykom poruszającym się w różnych stylach oraz ceniącym wygodę gry i naturalne, głębokie brzmienie o dobrym oddaniu artykulacji.

 

korpus: Little Concert
płyta wierzchnia: lity mahoń
płyta spodnia i boki: mahoń
gryf: mahoń
podstrunnica: palisander
progi: 20
mostek: palisander,
siodełko: NuBone
skala: 648 mm,
klucze: chromowane Die Cast,
wykończenie: satynowe
Wynik testu
Wykonanie:
5
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
5.5
Wygoda:
5.5
Cena
1 070.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
listopad 2017
Kup teraz