DARKGLASS Microtubes B7K v2

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki DARKGLASS
Testy
2020-02-05
DARKGLASS - Microtubes B7K v2

Darkglass Electronics to fiński producent specjalizujący się w profesjonalnej elektronice basowej obejmującej butikowe preampy i efekty podłogowe oraz lekkie i bardzo wydajne wzmacniacze typu head.

W naszym teście gościmy stompbox Microtubes B7K w wersji v2, będącej lekko podrasowaną wersją oryginalnego, bardzo cenionego wśród basistów preampu i przesteru basowego w jednym. Efekt otrzymaliśmy do testu od dealera marki na naszym rynku, łódzkiego Guitar Center.

Darkglass Microtubes B7K v2 dostarczany jest w czarnym, zamykanym na magnes, eleganckim pudełku co już pozwala przypuszczać, że mamy do czynienia z produktem premium. Aluminiowa, pancerna obudowa posiada czarne wykończenie frontu, a napisy pod nazwą efektu informują nas o analogowej konstrukcji i wykonaniu w Finlandii. Zastosowano tu hybrydowy układ FET/ CMOS zapewniający znakomitą dynamikę, transparentne brzmienie oraz odpowiednio dostosowane do gitary basowej, klasowe przesterowanie. Przełącznik nożny obsługuje tryb true bypass a włączenie efektu sygnalizuje niebieska dioda.

Górną połowę zajmuje 7 czarnych gałek w dwóch rzędach. Górny zajmują potencjometry BLEND – odpowiedzialny za kontrolę miedzy czystym sygnałem basówki a efektem, LEVEL – służący do ustalenia poziomu głośności sygnału overdrive, DRIVE – do ustawienia poziomu saturacji przesterowanego sygnału. Dolny rząd odpowiada za 4 pasmową korekcję w zakresie regulacji +-12 dB: LOW (100 Hz ), LO MIDS (1 kHz/500 Hz), HI MIDS (3 kHz/1,5 kHz) i TREBLE (5 kHz). Wersja V2 przy regulatorach LO MID i HI MID posiada dedykowane przełączniki pasm 1 kHz/500 Hz i 3 kHz/1,5 kHz – oryginalny model udostępniał regulację tylko pierwszych wartości.

Panel uzupełniają jeszcze dwa 3-pozycyjne przełączniki: GRUNT, którym mocniej lub mniej nasycamy dolne pasmo w ustawieniach Fat/Thin/Raw oraz ATTACK wpływający na górne pasmo – Boost podbija prezencję i zwiększa klarowność, Flat to ustawienie neutralne a Cut tonuje i zmiękcza wysoką górę Na lewej bocznej ściance znajduje się wyjście OUTPUT 1/4” do podłączenia do wzmacniacza, oraz zbalansowane DIRECT XLR z przełącznikiem Ground Lift, do wyprowadzenia sygnału do miksera lub PA. Na przeciwległej ściance umieszczono jeszcze wyjście PARALLEL OUTPUT, którym możemy wyprowadzić bezpośredni sygnał gitary omijający układ efektu. Microtubes B7K v2 nie ma możliwości pracy na baterii, wymaga stosowania standardowego zasilacza 9V DC.

WRAŻENIA

Najważniejsze parametry, szczególnie w przypadku efektów z wyższej półki, to precyzyjne oddanie niuansów naturalnego brzmienia instrumentu oraz dynamiki – tu B7K wypada znakomicie w obu przypadkach. Brzmienie bazowe bez efektu przesterowania jest soczyste i bardzo klarowne, a sam preamp pozwala na szerokie możliwości podrasowania barwy zarówno pod kątem zwiększenia czytelności w miksie jak i dodania energii w basowym paśmie, bez żadnego rozmazywania dołu. Również szumy generowane przez efekt Darkglassa są bardzo niskie, co pozwala zastosować go przy profesjonalnych nagraniach studyjnych bądź na głośnej scenie. Microtubes podpięty zarówno do tańszego comba basowego jak i klasowego headu (tu sprawdzony był z nowym wzmacniaczem Gallien Krueger z serii Legacy) pokazuje, że fińska marka wie jak skonstruować klasowy prreamp basowy w kostce, potrafiący wnieść brzmienie instrumentu na jeszcze wyższy poziom.

Do dyspozycji mamy równie dobry overdrive, który możemy bardzo precyzyjnie dostosować zarówno na reakcję dynamiczną, balans z sygnałem bazowym jak i od strony barwowej ze względu na rozbudowaną, skuteczną korekcję i oddzielne przełączniki (Grunt i Attack) zmieniające charakter dolnego i górnego pasma, jak i odpowiedź barwy w tych rejonach na atak w struny. Ustawimy tu zarówno okrągły, dosyć miękki overdrive zwiększający sustain, jak i agresywny, growlujący przester, bardzo czytelny w dolnym rejestrze.

Testowany Microtubes B7K v2 to niewątpliwie efekt dla wymagających basistów, szukających plastycznego drive’u o szerokim zastosowaniu i możliwościach kreacji barwy, połączonego z bardzo transparentnym preampem wzorowo oddającym brzmienie instrumentu oraz dynamikę.

www.guitarcenter.pl
www.darkglass.com

 

Regulacje: BLEND, LEVEL, DRIVE
Przełączniki: ATTACK (Flat, Boost, Cut), GRUNT (Fat, Thin, Raw), LOW, LO MIDS, HI MIDS, TREBLE
Gniazda: INPUT, OUTPUT, DIRECT OUTPUT, PARALLEL OUTPUT
Przełączniki: 1 kHz/500 Hz (Lo Mids), 3 kHz/1,5 kHz (Hi Mids), Ground Lift
Wyłącznik: Relay True Bypass
Zasilanie: 9V DC (zasilacz)
Wymiary: 120 × 106 × 45 mm
Masa: 350 g
Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
6
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
6
Cena
1 035.00 zł
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
listopad 2019
Kup teraz