L.R.BAGGS Align Reverb

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki L.R.BAGGS
Testy
2019-04-24
L.R.BAGGS - Align Reverb

L.R.Baggs to jeden z najbardziej cenionych i innowacyjnych producentów zajmujących się produkcją przetworników i preampów dla gitar akustycznych.

Wśród klientów montujących fabrycznie w swoich instrumentach elektronikę L.R. Baggsa wymienić można takie marki jak Alvarez, Breedlove, Gibson, Guild, Crafter, Larrivee czy Yamaha. Na targach Winter NAMM 2018 marka zaprezentowała nową serię stompboxów Align, opracowaną specjalnie pod kątem gitar akustycznych i klasycznych. W jej skład weszły 4 efekty: kompresor z preampem Session, korektor Equalizer, pogłos Reverb i aktywny DI-box – Active DI, obok wysokiej klasy podzespołów i brzmienia wyróżniające się oryginalnym wykończeniem drewnianym, egzotycznym fornirem. Na tegorocznych, zimowych targach NAMM linię Align uzupełniły jeszcze dwie kostki: Chorus i Delay, a w naszym teście gościmy efekt odpowiedzialny za tworzenie przestrzeni – Align Reverb.

BUDOWA

L.R. Baggs Align Reverb, podobnie jak pozostałe kostki, zamknięto w solidnej, kompaktowej obudowie z frontem zagiętym miękko na przednią i tylną ściankę, wykończonym efektownie fornirem prezentującym egzotyczną fakturę drewna. Pogłos zbudowano od podstaw pod kątem akustycznych instrumentów, a obwód płynnie integruje sygnały Dry i Wet, nie ingerując w oryginalne brzmienie i dynamikę gitary. Do dyspozycji mamy tu 4 kremowe gałki VOLUME, TONE, REVERB i DECAY, czyli głośność wyjściową, korekcję barwy pogłosu, jego ilość w brzmieniu końcowym, oraz długość wybrzmienia pogłosu. Po bokach umieszczono gniazda wejścia i wyjścia, po prawej stronie znalazło się też gniazdo zasilania 9-16 V DC. Efekt może pracować też na baterii 9 V, która montowana jest po odkręceniu klapki na spodzie obudowy. Tu też, przy górnej i dolnej krawędzi przyklejono szerokie podkładki zapewniające stabilną pozycję na podłożu. Włącznik nożny opisany napisem ‘engage’ oferuje transparentne przełączanie true bypass, a aktywację efektu sygnalizuje podłużna, czerwona dioda.

W PRAKTYCE

Align Reverb na starcie cieszy oko satynowym, drewnianym wykończeniem panelu z efektowną fakturą drewna, a pierwsze włączenie wzbudza równie pozytywne wrażenia brzmieniowe. Przede wszystkim po włączeniu nie odczuwa się żadnego spadku dynamiki czy zmiany bazowego brzmienia, wszystkie niuanse brzmią naturalnie, a całość zyskuje nowego wymiaru przez czystą, ambientową przestrzeń przy gałkach w okolicach godziny 12:00. Jest to ten efekt pogłosowy, przy którym od razu słychać, że wprowadza dodatkowy muzyczny i inspirujący czynnik do granych dźwięków.

Efekt ma jasne, szlachetne wybrzmienie w stylu pogłosów plate po zwiększeniu jego długości. Po zmniejszeniu pogłosu w ‘miksie’ otrzymujemy subtelne dopełnienie barwy, a na mocniej rozkręconych gałkach REVERB i DECAY L.R Baggs czaruje ambientowa przestrzenią, która jednocześnie nie przykrywa dźwięku bazowego instrumentu. Tu należy podkreślić wzorowe działane zarówno z jasną barwą gitary akustycznej, jak i cieplejszą klasycznej z nylonowymi strunami – wystarczy lekka korekcja gałki tonów i długości pogłosu by uzyskać właściwe wybrzmienie. L.R. Baggs przy niezwykle prostej i intuicyjnej obsłudze pozwala na szybkie znalezienie kilku klasowych i bardzo muzycznych odmian pogłosu, od wypełnienia w tle, po głęboki, przestrzenny i transparentny sound w solówkach, co nie jest wcale łatwe do uzyskania szczególnie w podłogowych reverbach. Tu słychać i czuć, że konstrukcja została pieczołowicie dopracowana pod kątem gitar akustycznych.

Zdecydowanie jest to jeden z najlepszych pogłosów wzbogacających brzmienie gitary akustycznej i nylonowej z jakimi mieliśmy do czynienia, a jedynym ograniczeniem w stosunku do innych kostek pogłosowych jest może brak kilku różnych odmian pogłosów na pokładzie. Jednak po włączeniu Align Reverb absolutnie wynagradza to jakością, czystością, muzycznym czynnikiem i zachowaniem naturalnej, bazowej barwy, a niepozorna gałka tonów potrafi diametralnie odmienić charakter barwy od ciepłej, organicznej przestrzeni po ambientową prezencję, pięknie dopełniającą swoim długim i selektywnym wybrzmieniem akustyczne, solowo-akordowe dźwięki.

www.audiostacja.pl

 

Regulatory: VOLUME, TONE, REVERB, DECAY
Przyłącza: IN, OUT, 9-16 V DC/100 mA
Zasilanie: zasilacz 9V DC, bateria 9V
Przełączanie: True bypass
Wymiary: 12,7 x 8,3 x 5,1 cm
Waga: 386 g
Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
6
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
5
Obracać gitarę ?:
NIE
Cena
955.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
luty 2019
Kup teraz