Meris Pedals to marka butikowych efektów gitarowych produkowanych w Los Angeles w USA, mająca bogate doświadczenie w dziedzinie high-endowego sprzętu audio oraz rackowego sprzętu studyjnego.
Założyciel Tery Burton jest inżynierem, który pracuje w biznesie od 2000 roku. Przez 6 lat był starszym projektantem w Line 6, później założył markę Strymon gdzie pracował przez 5 lat jako inżynier. Kiedy w 2014 roku stworzył markę Meris, miał już olbrzymie doświadczenie w temacie pro-audio. Firmę pomagają mu prowadzić równie doświadczeni współpracownicy, a od 2017 roku do oferty dołączyły znakomite konstrukcje podłogowe przeznaczone dla gitarzystów, będące jednymi z najciekawszych efektów jakie ostatnio pojawiły się na rynku, jak Ottobit Jr., Mercury 7 i obecny w teście Polymoon.
Przedstawiany jako super-modulowany delay z wieloma powtórzeniami, efekt inspirowany jest brzmieniem generowanym przez kaskadowo łączone delay'e rackowe popularne w latach 80. Polymoon rozszerza to jeszcze o możliwość niezwykle rozbudowanej modulacji i jednoczesnej zmiany wielu parametrów. Zastosowano tu najwyższej klasy komponenty, z 24-bitowym przetwarzaniem A/D i D/A, 32-bitowym próbkowaniem DSP i analogowym obwodem wejściowym JFET. Na górnej ściance umieszczono gniazda wejściowe INPUT, dwa wyjściowe LEFT OUT, RIGHT OUT, EXP/MIDI i zasilania 9V DC. Na pokładzie mamy obok rozbudowanego delay'a parę równolegle pracujących flangerów na początku obwodu, oraz podobnie skonfigurowane dwa phasery na końcu.
Zamknięty w kompaktowej obudowie delay posiada 6 gałek, z których każda udostępnia drugą funkcję po wciśnięciu i przytrzymaniu pierwszego z dwóch podświetlanych mini-przycisków – ALT (HOLD). TIME to czas opóźnienia delay'a oraz prędkości phasera, oraz w drugiej funkcji trójkątna modulacja wczesnych odbić. FEEDBACK to poziom odbić oraz filtr jasności ich barwy, MIX poza balansem sygnału podstawowego i efektu ustawia w drugiej funkcji czułość gain sygnału Wet. MULTIPLY określa ilość powtórzeń dodanych na wyjściu oraz trójkątną modulację późniejszych odbić. DIMENSION poszerza i wydłuża charakter odbić dodając im specyficznej przestrzeni, a po wciśnięciu ALT aktywuje funkcję Dynamic Flange dla reakcji flangera na poziom ataku w struny. Ostatnia gałka DYNAMICS odpowiada za intensywność i głębokość flangera oraz w zależności od ustawień poprzedniej gałki ustala czas ataku dla Dynamic Flange lub prędkość obwiedni LFO.
Drugi przycisk na obudowie z czerwonymi diodami Sync Phase i Slow aktywuje stereofoniczny phaser i jego funkcje: Slow to wolne falowanie, Sync synchronizuje się z ćwierćnutowym nabiciem tempa. Połączone tryby to całonutowe zmiany tempa. Przyciski nożne TAP i BYPAS również mają po dwie funkcje. TAP to klasyczne ćwierćnutowe nabicie tempa, które zmienia się na ósemkowe po aktywacji ALT a po przytrzymaniu TAP delay zwalnia do połowy prędkości. BYPASS włącza efekt a po przytrzymaniu aktywuje funkcję negatywnego feedbacku dla flangera. Dodatkowo Polymoon oferuje szereg ustawień w zależności od kombinacji klawiszy: wybór trybu stereo/mono, funkcję Kill Dry, opcję działania gniazda ekspresji (pedał ekspresji, tap tempo, wybór presetu oraz MIDI), ustawienie poziomu wejściowego (instrument/line/synth), bypass buforowany lub true, wybrzmiewania Trails po wyłączeniu i kilka innych. Maksymalny czas odbić delay'a to 1200 ms.
BRZMIENIE
Polymoon znakomicie sprawuje się oczywiście jako klasyczny delay z gałkami Time, Feedback i Mix oraz korekcją barwy odbić. Jednak gałka Multiply pozwala wybrać 6 opcji wielokrotnych odbić, które już znacznie wykraczają poza konwencjonalne linie opóźniające a potencjometr Dimension dodaje głębokiej, dystyngowanej odmiany pogłosu.
Przy całej masie opcji ustawień, które po opanowaniu gałkologii stają się zaskakująco intuicyjne, możemy nie tylko wzbogacić odbicia o bogatą modulacje, jak pięknie integrujące się z ciepłym i klarownym brzmieniem flanger, phaser czy nawet tremolo, ale stworzyć niezwykle inspirujące ambientowe barwy. W trybie stereo przenikające się i zmieniające w panoramie efekty tworzą bardzo szeroki obraz, niespotykany w innych efektach typu delay. Na pokładzie mamy dostęp do sześciu obwiedni LFO z opcją 16 wariacji ustawień i różnymi odbiciami we wczesnej i późniejszej fazie, co skutkuje bardzo ciekawymi teksturami brzmieniowymi. Polymoon oferuje 16 wewnętrznych presetów, które mogą być wybierane poprzez komunikaty MIDI. Ciągły dostęp do 4 z nich możliwy jest też po podłączeniu dedykowanego footswitcha. Po wpięciu pedału ekspresji możemy kontrolować jednocześnie wiele parametrów, zmieniając płynie brzmienie np. pomiędzy różnymi presetami, również poprzez MIDI.
Meris Polymoon to niewątpliwie najwyższa półka jeśli chodzi o jakość efektu delay, ale można też powiedzieć że to najwyższa półka pod względem kreatywnych opcji sterowania oraz uzyskania inspirujących i zaskakujących dodatkowych efektów ambientowych i modulacyjnych w jednej kostce, niespotykanych w innych konstrukcjach podłogowych.
www.meris.us
www.w-distribution.de
Presety: 16 Regulatory: Time, Feedback, Mix, Multiply, Dimension, Dynamics,
Przełączniki: Alt (Hold), Phase Sync/Slow, Tap, Bypass
Bypass: true lub buforowany
Gniazda: TRS INPUT (mono lub stereo), Left Out, Right Out, EXP/MIDI, 9V DC
Wymiary: 108 x 114 x 51 mm