KHDK Abyss

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki KHDK
Testy
2017-12-29
KHDK - Abyss

Nazwa firmy KHDK Electronics pochodzi od inicjałów dwóch dżentelmenów znanych w gitarowym świecie. Kirk Hammett – gitarzysta zespołu Metallica i David Karon – ekspert elektroniki gitarowej połączyli swoje pasje, a wymieniając doświadczenia tworzą efekty, które określają jako urządzenia „od sprzętowych maniaków, dla sprzętowych maniaków”.

Projektantem kostki Abyss jest Antonin Salva – główny inżynier firmy KHDK, który jednocześnie nadzoruje produkcję w niewielkiej manufakturze w stanie Kentucky.

Abyss to przester zaprojektowany do współpracy przede wszystkim z gitarą basową, zbudowany w technologii bi-amp. Urządzenie mieści się w solidnej odlewanej obudowie z przykręcanym spodem. Wewnątrz znajduje się płytka z dwustronnym drukiem, jest też złącze baterii 9 V, choć oczywiście lepszym rozwiązaniem jest podłączenie zasilacza do gniazda w tylnej ściance. Obudowa jest wykończona granatowym lakierem z delikatnym metalicznym połyskiem i ozdobiona jaśniejszymi wzorkami, na spodzie widnieje emblemat „Handmade USA”.

Gniazda zamontowano równolegle w bocznych ściankach. Sygnał wchodzący do urządzenia jest rozdzielany na dwa tory z oddzielną regulacją poziomu: CLEAN to sygnał prosto z gitary, bez żadnych ingerencji, DIRTY to brzmienie przesterowane. Oba sygnały można miksować w dowolnych proporcjach. Cztery potencjometry z białymi pokrętłami to: CLEAN – głośność sygnału czystego, GAIN – czułość przesteru, DIRTY – głośność sygnału przesterowanego, TREBLE – dolnoprzepustowy filtr barwy redukujący wysokie pasmo. Przełącznikiem LO/HI zmienia się czułość, co w praktyce daje dwa brzmienia o zróżnicowanym charakterze – w pozycji LO jest to klasyczny, ciepły overdrive, w pozycji HI nasycony, mocno skompresowany distortion z długim wybrzmieniem i mocnym dołem. Wyłącznik nożny to bardzo solidny moduł z dobrze wyczuwalnym przeskokiem, któremu towarzyszy charakterystyczne stuknięcie. Włączenie sygnalizują dwie niewielkie diody świecące oryginalną sino-niebieską barwą. Wyłącznik działa w trybie true bypass, zatem ścieżka sygnału omija efekt gdy jest on nieaktywny. Estetyczne wykończenie i materiałowy woreczek, w który zapakowano efekt oprócz zwykłego tekturowego pudełka, już w pierwszym kontakcie robią bardzo dobre wrażenie.

Obsługa nie sprawia żadnych problemów – gałki potencjometrów są opisane bardzo logicznie. Dwutorowość sygnału i możliwość miksowania barwy czystej z przesterowaną dają gwarancję czytelności dźwięku nawet przy bardzo mocnym przesterowaniu. Co więcej, efekt świetnie współpracuje także z gitarą elektryczną dając coś, czego na co dzień nie spotyka się często – chodzi oczywiście o wręcz wyborne unisono mocnego ataku i solidnej podstawy brzmienia czystego ze śpiewnością i długością wybrzmienia przesteru. Zaskakująco dobrze sprawdza się w klimatach jazz i fusion. Kiedyś taki rezultat – także w przypadku gitary basowej – można było osiągnąć właściwie tylko z użyciem dwóch wzmacniaczy. Jedynie nieliczne konstrukcje jak np. gitarowe comba marki Session o konstrukcji tranzystorowej dawały taką możliwość.

W gronie użytkowników urządzenia o wymownej nazwie „otchłań” jest m.in. Alessandro Venturella z grupy Slipknot, co z jednej strony może kierunkować podejście przeciętnego użytkownika do tego efektu. Nie oznacza to jednak, że Abyss nadaje się tylko do grania tak ciężkich klimatów – wręcz przeciwnie, jest to świetnej klasy przester o bardzo szerokim spektrum barw i dużym zapasie czułości. Tak samo dobrze sprawdza się jako dobarwienie gitary basowej w jazzie i bluesie, jak podstawa ostrych riffów rockowych i metalowych czy szalonych solówek z maksymalnym przesterowaniem. Drodzy basiści, kiedy już staniecie się właścicielami egzemplarza tej kostki, nie pożyczajcie jej gitarzystom – z pewnością będą mieli problem z jej terminowym oddaniem. Jeśli ten efekt trafi do czyjegoś pedalboardu, to raczej szybko z niego nie zniknie.

www.sound-service.eu
https://www.khdkelectronics.com

 

Gniazda: INPUT, OUTPUT, zasilanie 9 V DV
Regulacje: GAIN, DIRTY, CLEAN, TREBLE
Przełączniki: ON/OFF (true bypass), LO/HI GAIN
Wymiary: 122 × 73 × 57 mm
Masa: 278 g
Wynik testu
Funkcjonalność:
5.5
Wykonanie:
6
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
5
Cena
899.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
październik 2017
Kup teraz