L.R.BAGGS L.R. Baggs Para DI

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki L.R.BAGGS
Testy
2017-08-28
L.R.BAGGS - L.R. Baggs Para DI

Znanym problemem jest kiepskie nagłośnienie w niewielkich klubach, gdzie czasem trudno o dobrej jakości sprzęt.

Nie chodzi tu jednak o takie elementy, jak konsola czy zestawy głośnikowe, lecz o DI-boxy, przez które jest przepuszczany sygnał pochodzący z instrumentu akustycznego, np. gitary. Tu z pomocą przychodzi Para DI, który pozwala przejąć kontrolę na większą częścią toru audio w drodze z gitary do konsoli. L.R. Baggs Para DI to urządzenie obecne na rynku od wielu lat, które zdążyło już ugruntować sobie na nim pozycję.

BUDOWA


Urządzenie jest zamknięte w solidnej obudowie z blachy stalowej, a jego niewielkie rozmiary pozwalają na bezproblemowe zapakowanie go np. do futerału z instrumentem. O ile sama kostka jest wykonana porządnie i z tego względu wydaje się być odporna na trudy pracy na scenie, to wystające poza powierzchnię obudowy i niczym niezabezpieczone gałki potencjometrów (poza nieco wyższymi bokami) będą wymagały uwagi. Na płycie górnej DI-boxa umieszczono gniazdo D.I. OUT w formacie XLR oraz osiem gałek potencjometrów: LOW, NOTCH, MID, PRES, TREB, VOL, ABCD i KHZ.

Pierwszych pięć regulatorów odpowiada za korekcję, przy czym dwa z nich są uzupełnione o dodatkowe opcje: NOTCH pozwala wyciąć problematyczne częstotliwości, które są odpowiedzialne za np. sprzężenia, natomiast współpracująca z nim gałka o tajemniczo wyglądających literach A, B, C i D to w rzeczywistości prosty w obsłudze eliminator sprzężeń o skali z nazwami dźwięków, a nie częstotliwościami. Gałką MID kontrolujemy środek pasma, w czym wspomaga ją regulator KHZ pozwalający na precyzyjny wybór interesującej nas częstotliwości.

Na ściance bocznej umieszczono gniazda wejścia i wyjścia (INPUT, OUTPUT), przyłącze pętli efektów FX LOOP, przełącznik odwracania fazy INVERT, a także regulator poziomu sygnału -GAIN+.

W PRAKTYCE


L.R. Baggs Para DI oferuje doskonałą jakość dźwięku, dzięki czemu może znaleźć zastosowanie nie tylko na scenie, ale również w studiu. Sygnał podawany na wyjście Para DI ma bardzo naturalny charakter, bez żadnych niepokojących ubarwień. Ze względu na ciepłe brzmienie urządzenie to może zostać wykorzystane nie tylko do nagłośnienia gitary akustycznej czy elektroakustycznej, ale również wszelkich innych instrumentów, których dźwięk mógłby dużo stracić na jakości po przepuszczeniu przez niskiej jakości preampy. Warto dodać, że urządzenie bez problemu pracuje zarówno z instrumentami wyposażonymi w aktywną, jak i pasywną elektronikę. Czułość wejściową można regulować w zakresie aż 24 dB, dzięki czemu preamp dobrze radzi sobie z sygnałami o bardzo niskim poziomie.

Kostka wykorzystuje zasilanie fantomowe poprzez gniazdo XLR lub wewnętrzną baterię 9V, która powinna starczyć - zgodnie z informacjami producenta - na maksymalnie 200 godzin pracy.

www.lrbaggs.com
www.audiostacja.pl

 

przyłącza: OUTPUT, FX LOOP, INPUT,
D.I. OUT
regulatory: LOW, NOTCH, MID,
PRES, TREB, VOL, ABCD, KHZ, -GAIN+
pętla efektów: tak
odwracanie fazy: tak
korekcja: 5-pasmowa
zasilanie: Bateria 9V lub phantom +48V


Wynik testu
Funkcjonalność:
6
Wykonanie:
5
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
5
Dystrybutor