FINHOL Classic Overdrive

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki FINHOL
Testy
2015-12-03
FINHOL - Classic Overdrive

Finhol to całkiem niedawno powołana do życia niemiecka marka produkująca wysokiej jakości drobną elektronikę do gitar elektrycznych, akustycznych i basowych, a także innych instrumentów, jak na przykład cajon czy harmonijka ustna.

Wśród podłogowych efektów przeznaczonych dla gitarzystów znalazły się między innymi: analogowy reverb oparty na sprężynie Accutronics, Analog Multi Board (łączący kompresor, booster i chorus w jednym urządzeniu - każdy z oddzielnym sterowaniem), Edge Mic Converter (konwerter sygnału symetrycznego z mikrofonu na niesymetryczny pod kątem używania do wokalu efektów gitarowych), efekty lampowe: Booster, Buffer, Chorus, Compressor, a także ciekawy efekt do gitary akustycznej wyrównujący poziomy głośności między grą solową i akordową.

Finhol Classic Overdrive oznaczony symbolem CO-01 to wyposażony w True-bypass przester nawiązujący charakterystyką brzmieniową do klasycznych urządzeń, których oznaczenia są znane chyba każdemu miłośnikowi lekkich, energetycznych i dynamicznie brzmiących przesterów - chodzi o TS9 i TS808. Metalowa obudowa została złożona z dwóch odlewów - spód jest połączony z górną częścią czterema śrubami, które należy odkręcić w celu instalacji baterii 9 V, co oczywiście nie wyklucza użycia zasilacza, którego gniazdo znajduje się na tylnej ściance między wejściem i wyjściem.

Czarny panel sterowania mieści trzy potencjometry: OVERDRIVE - czułość, poziom przesterowania, TONE - barwa, LEVEL - poziom wyjściowy sygnału. Mikroprzełącznik S1/S2 umożliwia wybór charakterystyki brzmienia między wspomnianymi TS9 a TS808. Niżej umieszczono solidny wyłącznik z układem true bypass. Funkcję kontrolki zasilania pełni czerwona dioda otoczona metalowym kołnierzem. Efekt jest łatwy do opanowania tak pod względem obsługi, jak dynamiki gry. Wzorowo reaguje na artykulację i siłę ataku - od zupełnie czystego brzmienia przy lekkim trąceniu strun, do rasowego charkotu przy mocnym ataku.

Efekt brzmi ciepło, przyjemnie podkreślając środek pasma. Wprowadza zniekształcenie jednocześnie nie ingerując zbytnio w definicję dźwięku gitary - charakter instrumentu i zastosowanych w nim przetworników są zachowane nawet przy mocnym przesterowaniu. W pozycji S1 stompbox brzmi dość szeroko, w pozycji S2 przester jest minimalnie nosowy, bardziej skupiony, przez co lepiej przebija się w zespole. Maksymalne rozkręcenie czułości powoduje, że dźwięk staje się śpiewny i na swój sposób dostojny. Co ważne nie ma w nim agresji, a zamiast niej jest przewidywalna dla grającego plastyczność. Pod tym względem kojarzy się z wypróbowanym pędzlem malarza, albo parą wygodnych butów, w których możemy bez zmęczenia pokonać długi dystans. Ma szansę zwrócić uwagę głównie muzyków trzymających się w klimatach bluesowo-rockowych i jazzowych, przedkładających wrażliwość i finezję nad uderzenie ściany dźwięku.

www.finhol.de
www.thomann.de

 

Regulacje: OVERDRIVE, TONE, LEVEL,
przełącznik S1/S2
Zasilanie: 9 V
Wymiary: 145 × 95 × 50 mm
Masa: 300 g


Wynik testu
Funkcjonalność:
5
Wykonanie:
6
Brzmienie:
6
Jakość / Cena:
5