GLX CH-100

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki GLX
Testy
2007-05-01
GLX - CH-100

Gama efektów GLX jest szeroka, a przedstawione w tym miesiącu urządzenia to jedynie kilka z wielu propozycji producenta.

Najbardziej charakterystyczną i jedną z najlepszych cech tej serii efektów są ich solidne obudowy. Mają one formę dwuczęściowych metalowych odlewów z dokręcanym metalowym spodem. Przyglądając się im dokładniej, trudno oprzeć się wrażeniu, że są one nieco zmienioną kopią klasycznej konstrukcji efektów firmy Boss. Długość i szerokość są identyczne, a pod względem wysokości kostki GLX wyższe są zaledwie o 2mm. Także kształt i rozmieszczenie potencjometrów, gniazdek, diody kontrolnej oraz klapki komory baterii zintegrowanej z wyłącznikiem - są identyczne. Jedynie bateria montowana jest w poprzek, a nie wzdłuż. Wzornictwo jest jednolite i estetyczne, a kolorowe emblematy ułatwiają rozpoznanie poszczególnych modeli. Liternictwo jest nieco mało kontrastowe w stosunku do szarych korpusów, ale wyraźne i komunikatywne. Duże wyłączniki nożne są nieco zaokrąglone, co zwiększa komfort obsługi. Gumy antypoślizgowe pod spodem i na wierzchu są też nieco lepsze niż w pierwowzorze, dzięki temu efekty mają znacznie lepszą przyczepność i nie przesuwają się nawet na gładkim parkiecie. Wszystkie urządzenia mogą być zasilane baterią 9V albo za pomocą zasilacza.

CH-100 SUPER CHORUS

 

 


Regulacja GLX CH-100: poziom efektu, barwa, częstotliwość i głębokość modulacji. Kostka daje całkiem dobre brzmienie, jednak oprócz niego także szumy i zakłócenia o przebiegu zgodnym z ustawieniem częstotliwości modulacji - co jest słyszalne, nawet gdy urządzenie jest wyłączone. Dwa wyjścia umożliwiają wykorzystanie trybu pseudostereo. Podłączając dwa kable z jednego wyjścia, uzyskujemy sygnał bez efektu, z drugiego zaś sam efekt, co po rozłożeniu ich w panoramie i odpowiednim ustawieniu poziomu efektu daje bardzo dobry rezultat przestrzenności brzmienia. Przy podłączeniu w trybie mono i odrobinie cierpliwości można uzyskać efekt tremolo. Warto też zaopatrzyć się w zasilacz, gdyż urządzenie jest energochłonne.

PODSUMOWANIE


Pod względem solidności zewnętrznego wykonania i trwałości obudowy efekty nie odbiegają poziomem od urządzeń zawodowych, natomiast pod względem ceny są typowym przykładem klasy budżetowej - ceny sugerowane przez importera nie przekraczają 200 zł, zatem są one skierowane przede wszystkim do młodych gitarzystów. Jak na ten pułap, niektóre z nich przedstawiają bardzo dobrą relację jakości do ceny.

 

CH-100 SUPER CHORUS


Regulacja GLX CH-100: poziom efektu, barwa, częstotliwość i głębokość modulacji. Kostka daje całkiem dobre brzmienie, jednak oprócz niego także szumy i zakłócenia o przebiegu zgodnym z ustawieniem częstotliwości modulacji - co jest słyszalne, nawet gdy urządzenie jest wyłączone. Dwa wyjścia umożliwiają wykorzystanie trybu pseudostereo. Podłączając dwa kable z jednego wyjścia, uzyskujemy sygnał bez efektu, z drugiego zaś sam efekt, co po rozłożeniu ich w panoramie i odpowiednim ustawieniu poziomu efektu daje bardzo dobry rezultat przestrzenności brzmienia. Przy podłączeniu w trybie mono i odrobinie cierpliwości można uzyskać efekt tremolo. Warto też zaopatrzyć się w zasilacz, gdyż urządzenie jest energochłonne.

PODSUMOWANIE


Pod względem solidności zewnętrznego wykonania i trwałości obudowy efekty nie odbiegają poziomem od urządzeń zawodowych, natomiast pod względem ceny są typowym przykładem klasy budżetowej - ceny sugerowane przez importera nie przekraczają 200 zł, zatem są one skierowane przede wszystkim do młodych gitarzystów. Jak na ten pułap, niektóre z nich przedstawiają bardzo dobrą relację jakości do ceny.

 

Wojciech Wytrążek

Wynik testu
Funkcjonalność:
4
Wykonanie:
5
Brzmienie:
4
Jakość / Cena:
5