Post-Traumatic Stress Disorder
Gatunek: Rock i punk
Czwarty album istniejącego od 2003 roku łódzkiego projektu Wojciecha Króla - Controlled Collapse.
Całkiem niedawno grali koncerty z tuzami gatunku aggrotech Combichrist i Aesthetic Perfection, a teraz serwują kolejny krążek "Post-Traumatic Stress Disorder". 45 minut elektryzującej mieszanki tanecznej elektroniki i nowoczesnego metalu, gdzie połączono klubowe beaty z ciężkimi, metalcore'owymi gitarami i przesterowanymi, rozwścieczonymi, punkowo-hardcorowymi wokalami. Kłania się przede wszystkim scena dark independent z najmocniej wyczuwalnymi elementami dark electro i electro-industrial. Swoje smaki znajdą tu również wielbiciele NDH i metalu industrialnego.
Marszowa rytmika napędza utwory, elektronika, momentami bardzo melodyjna, koloruje mroczną, industrialną i odczłowieczoną wokalnie, poprzez przepuszczanie śpiewu przez różnorakie filtry, całość. Pośród ciężkich gitar i elektroniki skąpanej w szarawych odcieniach można znaleźć chociażby takie utwory jak mocniej trip-hopowy, połamany "Loop" czy nieco eurythmicsowe, synth popowe "Does It Hurt To Be Alone" i "Simple Story". Na krążku znalazł się też zdecydowanie najcięższy w historii Cotrolled Collapse metal w postaci brutalnego "Burn the Bridges". "Post-Traumatic Stress Disorder" to prócz porządnego miksu również znakomite brzmienie, przede wszystkim w warstwie rytmicznej i elektronicznej.
Nowy krążek Controlled Collapse to prawdopodobnie jeden z najlepszych przedstawicieli polskiej industrialnej elektroniki wymieszanej z ciężarem nowoczesnego metalu. W pełni profesjonalny, naładowany energią, piekielnie dobrze brzmiący i masywny od wściekle przesterowanych wokali i metalowych gitar. Dla wielbicieli gatunków zatopionych w skrajnościach.
Grzegorz Bryk