ERNIE BALL Expression Overdrive

Rodzaj sprzętu: Efekty

Pozostałe testy marki ERNIE BALL
Testy
2018-06-12
ERNIE BALL - Expression Overdrive

Ernie Ball to marka znana głównie z produkcji znakomitych strun gitarowych, w ofercie koncernu od niedawna znajduje się też wyjątkowa seria efektów zintegrowanych z pedałem ekspresji - Expression Overdrive, Ambient Delay oraz zaprezentowany ostatnio Expression Tremolo.

W naszych testach gościliśmy już bardzo ciekawy delay Ernie Ball, a tym razem przyjrzymy się efektowi overdrive, wyróżniającemu się dodatkowo niezwykle efektownie prezentującą się, wykończoną w złotym kolorze obudową.

Expression Overdrive ma formę klasycznego pedału ekspresji bądź głośności, jednak z uwagi na lustrzane, złote wykończenie aluminiowej obudowy trudno przejść obok niego obojętnie. Nie mamy tu klasycznego wyłącznika, a za włączenie i płynne domiksowanie efektu do barwy bazowej odpowiada ruchoma cześć pedału – w pozycji dolnej (pieta na dole) uzyskujemy czysty, buforowany sygnał bez przesterowania, które zwiększa się płynnie wraz z naciskiem stopy. Konstrukcja jest bardzo solidna i bazuje na grupie pedałów ekspresji Ernie Ball (MVP, VP JR itd.). Sam pedał pokryty został gumą zapewniającą dobrą przyczepność, a zamiast klasycznej zębatki zastosowano tu naprężoną linkę nawiniętą na specjalny trzpień połączony z potencjometrem, i wspomaganą dodatkową sprężyną. Górną powierzchnię zdobi imponujące, złote logo producenta z lądującym orłem oraz nazwa efektu. Czarny panel sterujący umieszczony na czołowej ściance mieści trzy złote potencjometry DRIVE, TONE i BOOST, gniazda INPUT i OUTPUT oraz zasilania 9V, z żółtą diodą sygnalizującą włączenie. Expression Overdrive nie ma możliwości zasilania bateryjnego.

W PRAKTYCE

Ernie Ball Expression Overdrive oferuje bardzo ciekawe możliwości kształtowania brzmienia przesterowanego i operowania nim w czasie rzeczywistym. Dla niektórych gitarzystów minusem może być brak opcji szybkiego wyłączenia barwy overdrive (musimy zmniejszyć nogą poziom do zera), jednak wynagradzają nam to zalety związane z obsługą pedałem ekspresji. Barwa overdrive jest stopniowo dokładana do czystego sygnału, który jest stale w jakimś stopniu obecny w całości, dzięki czemu brzmienie jest pełne i lepiej odpowiada na artykulację, w większym stopniu oddajać charakter instrumentu. Sama możliwość płynnej zmiany przesterowania jest też bardzo inspirująca i praktyczna, a sam pedał i jego koncepcja budowy skłaniają do eksperymentów. Barwa overdrive jest organiczna i nasycona harmonicznymi w pozycji maksymalnej, kojarzy się z podrasowanym Tube Screamerem o bardziej naturalnym środku. W przeciwieństwie do wielu kostek overdrive często obcinających niskie pasmo, tu brzmienie jest pełne i tłuste. W minimalnej pozycji pedału słychać lekkie koloryzowanie czystego sygnału, który ma lekko uwypuklony niższy środek, co może być i zaletą, i wadą. Przy skręceniu gałki DRIVE i zwiększeniu poziomu BOOST (maksymalnie do 5 dB) uzyskujemy użyteczne podbicie dla dopalenia wzmacniacza, z możliwością dodatkowego kształtowania góry pasma gałką TONE, która bardzo dobrze sprawdza się też przy mocniejszym gainie, skutecznie łagodząc barwę lub dodając jej wyrazistości w razie potrzeby.

Ernie Ball Expression Overdrive to bardzo ciekawy, pięknie prezentujący się overdrive zintegrowany z pedałem ekspresji, oferujący nie tylko rasowe, pełne przesterowanie w stylu lampowych wzmacniaczy, ale otwierający wiele możliwości płynnej zmiany barwy i inspirującej zabawy niuansami dźwięku na scenie.

www.ernieball.com
www.musicinfo.pl

 

Regulatory: DRIVE, TONE, BOOST
Gniazda: INPUT, OUTPUT, 9V
Dodatkowe funkcje: zintegrowany pedał ekspresji
Wynik testu
Funkcjonalność:
6
Wykonanie:
6
Brzmienie:
5.5
Jakość / Cena:
5.5
Cena
1 080.00 zł
Dystrybutor
Artykuł pochodzi z
Nowe wydanie MagazynGitarzysta
Magazyn Gitarzysta
kwiecień 2018
Kup teraz