Magazyn
Prenumerata
E-prenumerata
W tym numerze
Redaktor Naczelny poleca
No i stało się – ostatni numer w roku 2014. Nie zwlekając więc dalej, życzę Wam spokojnych i wesołych Świąt Bożego Narodzenia, a także szczęśliwego Nowego Roku. A co w numerze? Przede wszystkim Slipknot, którego ukryci pod maskami muzycy wykonują muzę z pogranicza heavy-nu-death metalu (zespół zagra jako jedna z gwiazd Impact Festu 2015). Reeves Gabrels, ex-gitarzysta Davida Bowie i aktualny wioślarz The Cure, opowie o procesie nagrywania solowej płyty. Zakk Wylde w wywiadzie nietypowym wyzna, jak przez 25 dni z rzędu wstawał skoro świt, by komponować nowy materiał.
Kolejnym mocnym punktem numeru jest jubileuszowy materiał z Yaniną Iwańskim, który mówi: „Muzyka musi Cię zatrzymać, jak Cię nie zatrzyma, to nie jest muzyką.” Mocne i bezpośrednie. Oprócz tego Kirk Hammett, jazzowy eksperymentator Charlie Hunter oraz wskrzesiciel shredu Guthrie Govan. Jednakże numer grudniowy trzeba mieć również z innego powodu: gitarowy konkurs świąteczny, w którym możecie zdobyć atrakcyjne prezenty pod choinkę. Powodzenia!
Wywiady, historie
Reeves Gabrels... najważniejszą nauką dla mnie było to, jak wiele dało mi zostawienie tego materiału na jakiś czas. Kiedy do niego wróciłem, zobaczyłem jak na dłoni, w których miejscach dałem dupy i co trzeba było poprawić w sferze liryki, partii gitary czy samego miksu...
Slipknot. Ze wszystkich zespołów, w których grałem Mick jest moim ulubionym gitarzystą – naprawdę lubię z nim współpracować. Jest świetny technicznie. Pisze riffy, które miażdżą – robią na mnie ogromne wrażenie...
Zakk Wylde. W przypadku naszej nowej płyty wiedziałem, że mam 25 dni zanim chłopaki zwalą mi się do studia i w tym czasie muszę napisać świeży materiał. Każdego dnia wstawałem, piłem kawę, szedłem do garażu, odpalałem Marshalla i składałem do kupy kolejne kawałki...
Charlie Hunter. Rytm jest źródłem wszystkiego w muzyce – dla gitarzysty zrozumienie rytmu jest kwintesencją. Codziennie ćwiczę z metronomem – to, jak linijka, dzięki której można narysować prostą linię...
Kirk Hammett. Wybuchowe solówki Kirka w dużej mierze oparte są na brzmieniu jego pedału wah i bardzo często są ważnym elementem całej kompozycji, a bez nich Metallica straciłaby sporo ze swojej energii i witalności...
Guthrie Govan. Jest bardzo duża różnica między zagraniem czegoś „poprawnie” i zagraniem tego samego „przekonująco”. Pamiętam kiedy tata mówił mi to w czasach, kiedy znałem tylko trzy akordy. Do dziś ma to dla mnie sporo sensu...
Yanina. Szołbiznes jest nastawiony na przerób towaru, a przecież trzeba się zatrzymać na chwilę refleksji. Muzyka musi Cię zatrzymać, jak Cię nie zatrzyma, to nie jest muzyką – przynajmniej dla ciebie...
Satyrblues
Vintage Experience Night
LTD James Hetfield Iron Cross SW, LTD Kirk Hammett KH-WZ White Zombie
Fender Fishman TriplePlay Stratocaster HSS
Ibanez RGIB6
Vintage V100 IT
Marshall 1958X
PRS Archon 100
Roland Blues Cube Stage
Xvive Classic Rock, Delay, Chorus Vibrato
Yankee PS-M2
Washburn PX Solar 170 C
Friedman Brown Eye BE100
Bugera 212TS
Tech 21 Fly Rig5
TC Electronic Flashback Triple Delay
MXR Micro AMP +
Stałe rubryki
Wstępniak
Pokój nauczycielski
Spis treści
Media Gitarzysty
Mikstura
Płyty
Felieton: Victor Czura
Felieton: Adam Fulara
Felieton: Tomasz Hajduk
Zadyszka: Slash
Prenumerata
Reklamy modułowe
Prenumerata
Końcowe odliczanie
Za miesiąc
Stopka redakcyjna
BASISTA
Redakcyjne
Od redakcji
Mixtura basowa
Wywiady
Łukasz Adamczyk
Adrian Kulik
Strefa sprzętu
Ibanez BTB1406 VNF Premium
Spector Legend Classic 4 Bubinga
Sterling Ray 34 NT
Hartke HD150
Warsztaty
Tomek Fulara
Marcin Pendowski