Magazyn

Magazyn Gitarzysta

Wydanie Kwiecień 2014

Magazyn fanów gitary

Avenged Sevenfold wywołuje zerojedynkowe uczucia – jedni zespół wielbią, inni nienawidzą. W setnym numerze Gitarzysty znajdziecie nie tylko obszerny materiał poświęcony A7X, ale także lekcję, która umożliwi Wam przeanalizowanie stylu tego bandu. „Bardzo chcieliśmy uzyskać brzmienie ze starych nagrań Stax i Chess” – tak Robert Cray opisuje proces powstawania swojej najnowszej płyty, w artykule jej poświęconym. Ukłonem w kierunku shredderów jest wywiad z Michaelem Angelo Batio – gitarzysta, który już w maju pojawi się w Polsce na kilku koncertach, opowie Wam o jednoczesnej grze lewą i prawą ręką na dwóch różnych gryfach. Nie zabrakło także polskiego akcentu, a w tym miesiącu jest nim światowej klasy polski jazzman: Maciej Grzywacz.

 

Oczywiście jak co miesiąc w cenie pisma dostajecie 7 lekcji gitarowych i 2 basowe, które pozwolą Wam doskonalić warsztat w domowym zaciszu. Na deser zostawiliśmy wspomnieniowy materiał, w którym prezentujemy ostatnie 100 okładek Gitarzysty – zobaczcie jak zmieniał się Wasz ulubiony magazyn!

Wydanie elektroniczne

Pobierz magazyn już teraz

Prenumerata

E-prenumerata

W numerze między innymi:

Avenged Sevenfold - artykuł i warsztat

Krytyka? Pojawiała się nieraz, ale Avenged Sevenfold i tak robią zawsze to, co sami uważają za słuszne. Niewzruszeni odnawiają obecnie oblicze ciężkiego brzmienia, co w połączeniu z bezkompromisowo klasycznym sposobem tworzenia kawałków może sprawić, że swoim metalowym kopniakiem uciszą niejednego malkontenta…

strona 30

Robert Cray - artykuł

Najłagodniejszy bluesman świata zabrania słuchania jego nowego, inspirowanego nagraniami Stax albumu w słuchawkach.

strona 28

Maciej Grzywacz - wywiad

Chyba każdy gitarzysta ma sentyment do instrumentu, od którego zaczynał swoją muzyczną drogę. Jeśli nie do konkretnego egzemplarza, to przynajmniej do określonego rodzaju gitary, na której doskonalił swój warsztat. W przypadku Macieja, w wyniku takiego powrotu powstał album ujmujący minimalizmem, głębokością przekazu i doskonałością warsztatu.

strona 40
Marcin Pendowski
w Basiście

...a poza tym m.in.: Ben Shepherd, Ashdown MiBass 2.0, EBS Reidmar...
26 dodatkowych stron

Faith Eclipse Venus CE - test

Założona w 2001 roku brytyjska firma Faith Guitars doczekała się już trzeciej generacji instrumentów. Od 2006 r. znakomity lutnik Patrick James Eagle jest integralną częścią zespołu Faith, czuwając nad projektami i produkcją gitar akustycznych.

strona 62

Hagstrom Northern Super Swede Flame - test

Od zaprezentowania nowych gitar elektrycznych Hagstroma w 2007 roku, większość modeli oparta jest na wcześniejszych konstrukcjach szwedzkiej marki. Ciesząca się największą popularnością linia Swede, oraz jej kuzyni spod znaku Super Swede, odwołuje się do designu z lat 70., i obecnie składa się z kilkunastu różnych wersji, wśród których znajdują się wysokiej jakości, produkowane w Europie modele Northern.

 

strona 66

Ibanez RC330T-BBS - test

Roadcore to stosunkowo młoda linia gitar Ibaneza wprowadzona w 2012 r. Na początku powstały zaledwie dwa modele (RC320 w dwóch wersjach kolorystycznych i sygnatura Chrisa Millera) wyposażone w przetworniki typu humbucker i stałe mosty ze strunami przewlekanymi przez korpus…

strona 68